ثبت رکورد حضور در فضا توسط پیرمرد آمریکایی

پدربزرگ سه کودک قرار است روز جمعه هم زمان به فضا و کتاب های رکورد راه پیدا کند و به گفته ناسا اولین فضانورد آمریکایی باشد که بیشترین زمان را در فضا گذرانده است.

ثبت رکورد حضور در فضا توسط پیرمرد آمریکایی

به گزارش کلیک، جف ویلیامز پنجاه و هشت ساله اولین آمریکایی است که سه پرواز بلند مدت به مدار زمین داشته و قرار است رکورد فضانورد دیگری به نام اسکات ویلی را که در اوایل امسال ثبت شده بود را بشکند. در پایان ماموریت شش ماهه ویلیامز در ایستگاه فضایی بین المللی او اولین آمریکایی خواهد بود که بیشترین تعداد روز ها را در فضا گذرانده است، یعنی پانصد و سی و چهار روز٫

کلی پنجاه و دو ساله در آخرین ماموریت خود تقریبا یک سال را در فضا گذراند و همین ماه در حالی که روی هم رفته پانصد و بیست روز از عمر خود را در فضا گذرانده بود به زمین بازگشت. ماموریت او بخشی از آزمایش ها درباره اثرات پرواز های فضایی طولانی مدت بر روی بدن و ذهن انسان برای ماموریت های احتمالی آینده به مریخ بود.

رکورد جهانی گذراندن بیشترین روز ها در فضا متعلق به فضانورد روس گنی پادالکا است که هشتصد و هفتاد و نه روز در فضا بود و آخرین ماموریت او در سپتامبر ۲۰۱۵ پایان یافت. ویلیامز می گوید: جزئی از این برنامه بودن افتخار بزرگی است، برای بازگشت به فضا بسیار آماده هستم.

بر اساس آمار ناسا ویلیامز بیش از سه هزار ساعت را در پنجاه فضاپیما گذرانده و با چهل و پنج نفر پرواز کرده است. او هجدهم مارس سفر خود به فضا را آغاز کرد و قرار است در مدت سفر خود سه بار پیاده روی فضایی انجام دهد.

این سفر اولین بازدید وی از ایستگاه فضایی بین المللی پس از تکمیل ساخت آن است و او قصد دارد که مستندی درباره تاریخچه ایستگاه برای علاقمندان بسازد. او می گوید: من تقریبا با چهل و پنج نفر در زمان های مختلف در فضا بوده ام و این ماموریت آخر افراد بیشتری را به این لیست اضافه خواهد کرد. تقسیم این تجربه خارق العاده با این افراد نقطه برجسته ای در کار و زندگی من بوده است.

این بار هم گروهی های او دو فضانورد روس به نام های اولگ اسکریپروچکا و الکسی اوچینین خواهند بود. قرار است ویلیامز سپتامبر آینده به زمین بازگردد.

منبع : phys

ارسال نظر