کارت‌های گرافیکی سری آر ایکس۵۰۰ با پردازنده گرافیکی پلاریس۲۰

طی چند روز آینده AMD، کارت‌های گرافیکی سری جدید RX 500 را معرفی خواهد کرد، این کمپانی تصدیق کرد که پردازنده پلاریس ۲۰ را برای سری آر ایکس ۵۰۰ بکار برده است.

کارت‌های گرافیکی سری آر ایکس۵۰۰ با پردازنده گرافیکی پلاریس۲۰

به گزارش کلیک ، بر اساس اخبارهایی که پیش‌تر منتشر شده، AMD قصد دارد این سری جدید را جایگزین RX 400 نماید.

انتظار می رفت که در سری جدید کارت‌های گرافیک آر ایکس از پردازنده‌ای مشابه با سری آر ایکس ۴۰۰ استفاده شود، اما با توجه به اظهارات ای‌ام‌دی پردازنده‌ی جدیدی برای سری RX 500 درنظر گرفته شده است.

بر اساس اطلاعات لو رفته، اسامی کارت‌های گرافیکی این سری عبارتست از آر ایکس ۵۸۰، آر ایکس ۵۷۰ و آر ایکس ۵۵۰٫ در این اطلاعات نام آر ایکس ۵۶۰ به چشم نمی‌خورد.

اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که کارت‌های گرافیکی آر ایکس ۵۸۰، آر ایکس ۵۷۰ و در آر ایکس ۵۵۰ به ترتیب از پردازنده‌های گرافیکی پلاریس ۲۰ ایکس تی ایکس، پلاریس ۲۰ ایکس تی ال و پردازنده جدید پلاریس ۱۲ استفاده می کنند.

در گذشته، برای پردازنده‌های گرافیکی از اسامی جدیدی استفاده می‌شد و پس از آن شاهد استفاده از آن پردازنده‌ها در کارت‌های گرافیکی جدید بودیم. هنوز خیلی زود است که قضاوت کنیم آیا پلاریس ۲۰ تنها اسمی جدید برای یک پردازنده قدیمی می‌باشد یا خیر. البته مشخصات این پردازنده‌ی جدید از جمله تعداد هسته‌، فلاپس و سرعت هسته تفاوت زیادی با مدل قبلی ندارد، ولی احتمالا پردازنده جدید بر مبنای پردازنده قبلی ساخته شده باشد و صرفا پیشرفت جزئی در آن شاهد باشیم.

ارسال نظر