سیستم پرورش درخت از خاکستر اجساد

در تلاش برای کم کردن وحشت مرگ، استارت آپ هایی طی چند سال گذشته جایگزین هایی برای سنت قدیمی به خاک سپاری ارائه کرده اند. برای مثال بایوس ارن (Bios Urn) برای این طراحی شده تا خاکستر فرد را به یک درخت تبدیل کند.

سیستم پرورش درخت از خاکستر اجساد

به گزارش کلیک، تیم بایوس ارن تصمیم گرفته تا سیستم تدفین قابل تجزیه زیستی خود را با بایوس این کیوب (Bios Incube) در دسترس افراد بیشتری قرار دهند، یک سیستم نظارت و رشد درخت که به شما اجازه می دهد بایوس ارن خود را از داخل خانه تحت نظر داشته باشید.

ایده اصلی پشت بایوس ارن تبدیل قبرستان ها به جنگل و بهبود عوامل سازگار با محیط زیست و پایدار مراسم به خاک سپاری سنتی بود. حالا بایوس این کیوب این تجربه را کمی شخصی تر خواهد کرد، چیزی که شاید برای بعضی ها خوشایند باشد. این سیستم به شما اجازه می دهد درختی از باقی مانده های کسی که دوست دارید رشد دهید و بدون نیاز به سفر های طولانی برای بررسی وضعیت درخت، آن را نزدیک به خود نگه دارید. تکنولوژی استفاده شده در سیستم نظارت بایوس این کیوب شامل مجموعه ای حسگر است تا زمانی که درخت خود را در یک ظرف می کارید سیستم بتواند به درخت کمک کند تا به صورت خودکار به بهترین شکل رشد کند.

حسگر روی سطح خاکی می نشیند که بایوس ارن را می پوشاند و شامل ترمومتر، رطوبت سنج، حسگر میزان نور و حاصل خیزی خاک و موارد دیگر است. از آنجایی که سیستم به یک منبع آب وصل است، بایوس این کیوب می تواند به صورت خودکار درخت را آبیاری کند تا گیاه بر اساس محیط و نوع خود در بهترین وضعیت رطوبت و هیداراتاسیون باشد. ایده این بود که چون درخت از باقی مانده های یک انسان رشد یافته زنده نگه داشتن آن مسئله مهمی است.

plaque-720x480-c

بایوس این کیوب نوتیفیکیشن هایی به یک نرم افزار روی تلفن همراه می فرستد تا شخص مطمئن شود درخت نور و رطوبت کافی برای رشد دارد، مواردی که بر خلاف آب رسانی توسط خود سیستم نمی تواند تنظیم شود.

در حال حاضر بایوس این کیوب از طریق یک کمپین حمایت مالی می شود یعنی افراد مختلفی به صورت آنلاین به توسعه آن کمک می کنند. هدف جذب شصت و شش هزار دلار طی یک ماه است و به نظر می آید این اتفاق خواهد افتاد. کسانی که ۱۳۲ دلار کمک کنند یک بایوس ارن و حق انتخاب نوع دانه و کسانی که ۳۸۵ دلار کمک کنند یک بایوس این کیوب هم می گیرند. تبلیغات دیگر شامل استیکر ها و تی شرت هایی با شعار "زندگی پس از زندگی" است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود سیستم های بایوس این کیوب در نوامبر ۲۰۱۶ به حامی های مالی خود ارسال خواهند شد.

منبع : digitaltrends

ارسال نظر