راهنمای کامل خرید سیستم صوتی متناسب با هر بودجه‌ای

رسانه کلیک – در ادامه به معرفی سیستم‌های صوتی با کاربردها و قیمت‌های مختلف می‌پردازیم. اگر قصد خرید یک سیستم صوتی متناسب با نیاز و بودجه خود را دارید، حتما این مطلب را دنبال کنید.

راهنمای کامل خرید سیستم صوتی متناسب با هر بودجه‌ای

اکثر کاربران هنگام خرید سیستم‌های صوتی دچار شک و تردید شده و با توجه به تنوع گسترده این محصولات در بازار، در انتخاب سیستم متناسب با بودجه و نیاز خود سردرگم می‌شوند. حال، در این مطلب قصد داریم به معرفی سیستم‌های صوتی مختلف متناسب با بودجه‌ها و نیازهای مختلف بپردازیم. این مقاله می‌تواند در انتخاب سیستم صوتی مورد نظر شما کمک زیادی کند و مهم نیست بودجه شما برای خرید سیستم صوتی مورد نظر چقدر باشد.

قبل از انتخاب یک سیستم صوتی باید مشخص کنید که برای چه کاری می‌خواهید از آن استفاده کنید؛ آیا فقط می‌خواهید برای شنیدن موسیقی از آن بهره ببرید یا برای شنیدن صدای تلویزیون و فیلم‌ها قصد استفاده از آن را دارید و یا می‌خواهید از یک سیستم برای هر دو منظور استفاده کنید؟

اکثر افراد تمایل دارند از یک سیستم برای هر دو کار استفاده کنند. اما باید توجه داشت که ممکن است کیفیت صدا، قربانی این انتخاب نامناسب شود.

برای افرادی که می‌خواهند تنها برای تماشای فیلم از سیستم‌های صوتی استفاده کنند، ساندبارها گزینه مناسبی است و عملکرد آن‌ها در این زمینه بسیار خوب است، اما در زمینه پخش موسیقی عملکرد خوبی ندارند و تنها می‌توان گفت که عملکرد آن‌ها در این زمینه قابل قبول است.

سیستم‌های صوتی طراحی شده برای پخش موسیقی که قیمت آن‌ها تقریبا مشابه ساندبارها است، بدون تردید برای لذت بردن از موسیقی بهتر هستند؛ اما قدرت باس آن‌ها در حد و اندازه ساندبارهایی که همراه با ساب ووفر عرضه می‌شوند، نیست.

عملکرد آن دسته از سینماهای خانگی که قیمت آن‌ها حدود ۲۰۰۰ دلار است، نسبت به قیمت آن‌ها در حد خوبی است؛ بنابراین اگر قصد دارید از سیستم‌های صوتی بیشتر از شنیدن موسیقی برای تماشای فیلم و تلویزیون استفاده کنید، خرید ساندبار و سینمای خانگی را به شما توصیه می‌کنیم، اما اگر می‌خواهید از این سیستم‌ها بیشتر برای شنیدن موسیقی استفاده کنید، توصیه ما خرید سیستم‌های طراحی شده برای پخش موسیقی است.

سینماهای خانگی متنوعی با قیمت‌های مختلف در بازار موجود هستند و در هنگام خرید چنین محصولی باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که پس از گذشت چه مدتی می‌خواهید آن را ارتقا دهید. قیمت ساندبارها و سیستم‌های صوتی که عملکرد آن‌ها در حد قابل قبولی است، از ۱۵۰ دلار شروع می‌شود و به برندهای سامسونگ، یاماها، Sonos و Vizio تعلق دارد.

ساندبار جدید یاماها مدل YAS-207

سیستم‌های صوتی حرفه‌ای تفاوت قیمت فاحشی نسبت به ساندبارهای مقرون‌به‌صرفه ندارند. قیمت پایه گیرنده‌های صوتی (آمپلی فایر) برندهای Denon، Marantz، Onkyo، یاماها و سایر برندها معمولا حدود ۳۰۰ دلار است و قیمت پایه سیستم‌هایی که همراه با ساب ووفر عرضه می‌شود و دارای صدای ۵٫۱ کاناله هستند؛ نیز از ۴۵۰ دلار آغاز می‌شود. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای در حدود ۷۵۰ دلار، سیستم صوتی کاملا مناسبی را خریداری کنید که دارای صدای پویاتر و زنده‌‌تری نسبت به ساندبارها باشد.

گفتنی است؛ قیمت‌های ذکر شده معمولا قیمت پایه سیستم‌های صوتی مجهز به آمپلی فایر است و سیستم‌های گران‌قیمت‌تری نیز در بازار یافت می‌شود.

گیرنده AV شرکت Denon مدل AVR-X1400H

ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شود که سیستم‌های صوتی گران‌قیمت‌تر چه مزایایی نسبت به سایر دستگاه‌ها دارند؟ در جواب باید بگوییم که کیفیت و حجم صدای ایجاد شده توسط این دستگاه‌ها بیشتر بوده و صدای باس، تریبل و صدای حد وسط در آن‌ها واضح‌تر است. ضمن آنکه صدای تولید شده توسط این دستگاه‌ها فضای بیشتری را نیز پوشش می‌دهد. از آنجا که این دستگاه‌ها دارای توان بیشتری نسبت به مدل‌های ارزان‌‌قیمت‌تری هستند، بدون اینکه فشاری بر آن‌ها وارد شود، می‌توانند حجم بیشتری از صدا را تولید کنند و به خاطر اینکه صدای آن‌ها چند کاناله است، برای فضاهایی که اندازه آن‌ها از میزان معمول بیشتر است، مناسب‌تر هستند.

برای اینکه یک سیستم صوتی مناسب داشته باشید، می‌توانید گیرنده‌های AV رده‌بالا از برند‌هایی که قبلا ذکر شد را خریداری کرده و همراه با بلندگوهایی از برندهای Bowers & Wilkins ،Dynaudio ،Emotiva ، KEF و غیره که قیمت پایه آن‌ها معمولا از ۲۰۰۰ دلار شروع می‌شود، استفاده کنید.

سیستم‌های صوتی طراحی شده برای پخش موسیقی

قیمت این دسته از سیستم‌های صوتی معمولا قریب به ۳۰۰ دلار است؛ به عنوان مثال باندهای ایستاده کوچک Bookshelf پایونر مدل SP-BS22 به همراه گیرنده استریوی یاماها مدل R-S202 می‌تواند سیستم خوبی برای پخش موسیقی باشد.

اگر هنوز از صفحه‌های گرامافون استفاده می‌کنید و به آن‌ها علاقه‌مند هستید، می‌توانید با پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر دستگاه قابل‌تنظیم Technica AT LP60 را خریداری کنید. چنانچه قصد خرید سیستم حرفه‌ای‌تری را دارید، خرید دستگاه‌های U Turn و Rega Turntable را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چنانچه بیشتر به فایل‌های موسیقی گوش می‌دهید، خرید یک مبدل دیجیتالی از برندهای Arcam، کورد، Meridian یا Mytek را به شما توصیه می‌کنیم.

اگر می‌خواهید به جای بلندگوی ایستاده کوچک پاییونر، بلندگوهای حرفه‌ای‌تری را انتخاب کنید، خرید بلندگوهایی از برندهای ELAK America، Emotive، Dynaudio و Clipsch را به شما توصیه می‌کنیم که صدای استریوی تولید شده توسط آن‌ها از شفافیت و حجم بیشتری برخوردار است.

افرادی که علاقه زیادی به صدای باس دارند یا فضاهایی در اختیار دارند که اندازه آن‌ها بیش از حد معمول است، می‌توانند بلندگوهایی تهیه کنند که توانایی تولید صدای باس بهتر و بیشتری داشته و قیمت آن‌ها حدود ۳۰۰ دلار است.

بلندگوی‌های سیم‌دار برخلاف سایر وسایل الکترونیکی سیمی هرگز از رده خارج نمی‌شوند و حتی اگر مدل‌های گران‌قیمت این دسته از بلندگوها را خریداری کنید، ضرر نکرده‌اید و چیزی را از دست نداده‌اید. در ضمن، می‌توانید با متصل کردن تلویزیون و دستگاه پلیر خود به بلندگوها و گیرنده‌های استریو، از آن‌ها به عنوان سینمای خانگی استریو نیز استفاده کنید.

در پایان باید گفت که سیستم‌های صوتی حرفه‌ای ارزان‌قیمت نیستند، اما تعداد زیادی از این سیستم‌ها تا حدودی مقرون‌به‌صرفه هستند. امیدواریم این مطلب توانسته باشد در انتخاب یک سیستم صوتی مناسب و متناسب با بودجه مدنظر شما، کمکتان کرده باشد.

ارسال نظر