آی او اس 11.4.1 به این زودی هک شد!

رسانه کلیک - سیستم عامل آی او اس 11.4.1 به قابلیت ضد هک بودن مجهز است، اما برخی محققان امنیتی بر این باورند امکان قفل گشایی آن وجود دارد.

آی او اس 11.4.1 به این زودی هک شد!

نسخه عمومی آی او اس 11.4.1 شب گذشته برای عموم کاربران عرضه شد و هم اینک با مراجعه به مسیر Settings> General> Software Update می توانید دستگاه خود را به آخرین نسخه بروز کنید ( نسخه عمومی iOS 11.4.1 برای کاربران آیفون و آیپد عرضه شد ). در کنار رفع ایرادات نرم افزاری و بهبود در برخی قسمت ها، این پلتفرم به قابلیت جدیدی به نام USB Restricted Mode مجهز است که جلوی هک شدن گوشی توسط دستگاه هایی مانند GraKey را می گیرد، اما محققان امنیتی به تازگی روشی را کشف کرده اند که امکان دور زدن ویژگی اشاره شده را فراهم می کند ( جعبه هک آیفون ظرف 11 ساعت، پسورد 6 رقمی گوشی را پیدا می کند ).

در اولین ساعات ارائه بروزرسانی iOS 11.4.1 محققان موسسه Elcomsoft موفق شدند تا روشی برای دور زدن قابلیت USB Restricted Mode پیدا کنند، اما متأسفانه عملیات را تا انتها انجام ندادند.

به کمک ویژگی یاد شده کلیه روش های ارتباطی با گوشی از طریق پورت لایتنینگ بعد از گذشت یک ساعت از آنلاک شدن گوشی قطع شده و در صورت اتصال دستگاه از طریق کابل به کامپیوتر، هیچ گونه تبادل اطلاعاتی میان گوشی و سیستم شما رخ نمی دهد.

محققان Elcomsoft بر این باورند که برای عبور از این ویژگی، تنها به یک کابل لایتنینگ نیاز دارید. یکی از این افراد در این باره گفت:

زمانی که شما یک آیفون را پیدا کردید، سریعا به دستگاهی که پیش تر هیچ گونه تبادل اطلاعاتی با آن رخ نداده، وصل کنید. شرط کاربرد این روش، عدم ورود آیفون به حالت USB Restricted Mode است.

همان طور که اشاره شد، تنها در صورتی که گوشی به حالت USB Restricted Mode وارد نشده باشد، امکان دسترسی به اطلاعات کاربر وجود دارد. حالا باید منتظر ماند و دید که واکنش مسئولان اپل به خبر هک شدن iOS 11.4.1 چیست و آیا تمهیداتی برای جلوگیری از آن به عمل می آورند یا خیر.

ارسال نظر