جایزه یک میلیارد تومانی یک پیام رسان ایرانی برای هکرها

رسانه کلیک - یک پیام رسان ایرانی اعلام کرده به فردی که بتواند اطلاعات رمزگذاری شده این شبکه پیام رسان را هک کند، یک میلیارد تومان جایزه می‌دهد.

جایزه یک میلیارد تومانی یک پیام رسان ایرانی برای هکرها

به گزارش کلیک ؛ مدیر و بنیانگذار پیام رسان ایرانی آی گپ با تاکید بر توجه به امنیت و حفظ حریم خصوصی در تولید این برنامه، آن را تنها پیام رسان متن باز و Open API داخل کشور معرفی کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از عوام فکر میکنند داشتن یک SSL - Socket Secure Layer یعنی داشتن گواهینامه SSL امنیت و رمزنگاری است ولی ما به این بسنده نکرده ایم، پیام رسان مورد نظر به جز این گواهینامه 2 مرحله دیگر پیام را امن می‌کند، یک کلید عمومی از سمت سرور و یک کلید عمومی سمت کلاینت و در انتها کلید تولید شده شما کلید اصلی برای تبادل اطلاعات با سرور تولید شده و تمام پیام های شما به صورت Advanced Encryption Standard AES جابجا می‌شود، شما 3 مرحله با احتساب گواهینامه (اس اس ال) امن هستید و پیام شما حتی به صورت Man in Middle یا حملات مرد میانی غیر ممکن است.

وی به کاربرانش این اطمینان را داده که تمامی پیام ها و حتی فایل های شما در این پیام رسان رمزگذاری شده و هیچ فردی به جز خود شما امکان دسترسی به آن را ندارد، از این رو به فردی که بتواند اطلاعات رمزگذاری شده این شبکه پیام رسان را هک کند 1 میلیارد تومان جایزه میدهم.

وی در توضیح شرایط اعطای این جایزه یادآور شد: این جایزه منوط به این است که بتواند 2 لایه (بدون در نظر گرفتن لایه SSL) رمزگذاری اختصاصی این پیام رسان را هک کرده و اطلاعات را به صورت متن ساده به دست آورد. دیگر اینکه رمز شکنی باید ابزارهای همانند وایرشارک که یک ابزار تحلیل کننده شبکه است، قابل روئیت باشد.

ارسال نظر