امنیت آیفون تو زرد از آب در آمد!

رسانه کلیک - سالها پیش شرکت اپل برای امنیت بیشتر حسگر تاچ آی دی، دست به ابتکاری تازه زد و قطعه سخت افزاری مرموزی را در آیفون بکار برد؛ اما ظاهرا این قطعه آن چنان که باید نمی‌تواند از دستگاه محافظت کند.

امنیت آیفون تو زرد از آب در آمد!

کمپانی اپل برای بالا بردن امنیت دستگاه های خود از یک قطعه سخت افزاری موسوم به SEP استفاده می‌کند که یک پردازنده مستقل بوده و وظیفه آن حفظ اطلاعات خصوصی کاربران است. اطلاعات رمز عبور، اثر انگشت و در کل هر چیزی که نیاز به رمزگذاری دارد، با استفاده از این قطعه کنترل و حراست می‌شود.

این قطعه کوچک که عملکردی مجزا نسبت به سایر قطعات دستگاه دارد، دقیقا از آیفون ۵ اس به بعد در همه گوشی های اپل تعبیه شد.
اما SEP که تا پیش از این نقش یک جعبه سیاه را برای گوشی های اپل بازی می کرده و هیچکس نمی دانست این پردازنده کوچک و مرموز دقیقا چه کار می‌کند، بالاخره مورد نفوذ هکرها قرار گرفت و ماهیت این لایه امنیتی و به اصطلاح راز سر به مهر، از سوی هکری به نام xerub بر ملا شد. جالب اینجاست که این هکر بعد از رمزگشایی از کدهای این پردازنده، آنها را منتشر کرد که احتمالاً در بردارنده تبعات فراوانی برای شرکت اپل است.

اگر یکی از کاربران آیفون های اپل باشید قطعا از شنیدن این خبر که اطلاعات کاربریتان که روزی کاملاً محرمانه در این پردازنده جا خوش می‌کرد، به دست هکرها افتاده حال بدی به شما دست می‌دهد. اما خوشبختانه چنین نیست و امنیت اطلاعات کاربران همچنان به قوت خود باقی است. زیرا در این بین تنها چیزی که لو رفته، کدهای دسترسی به نرم افزار این پردازنده امنیتی است.
عده ای از کاربران منتظرند تا اپل که به شعار حفاظت از اطلاعات کاربرانش مشهور بوده هر چه سریعتر دست به کار شود و برای اصلاح این مشکل امنیتی چاره ای بیاندیشد، اما جالب اینجاست که به گفته یکی از کارمندان ناشناس اپل، ماجرا دقیقاً برعکس بوده و گویی اپل این اتفاق را جدی نگرفته است.

ارسال نظر