هک و ردیابی گوشی تنها با داشتن شماره تلفن امکان‌پذیر شد!

وقت آن رسیده است که تمام حقه‌های پیچیده هک کردن را فراموش کنید، چراِ که جاسوسی تماس‌های تلفنی و پیام‌های شخصی افراد تنها با دانستن شماره تلفن آن‌ها امکان‌پذیر شد.به گزارش کلیک- کارشناسان امنیتی بر این باورند که نفوذ به یک گوشی رمزگذاری نشده بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم. آن‌ها برای اثبات این موضوع تماس‌های تلفنی یک عضو کنگره آمریکایی را شنود کرده‌اند.

هک و ردیابی گوشی تنها با داشتن شماره تلفن امکان‌پذیر شد!

به گزارش کلیک- کارشناسان امنیتی بر این باورند که نفوذ به یک گوشی رمزگذاری نشده بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم. آن‌ها برای اثبات این موضوع تماس‌های تلفنی یک عضو کنگره آمریکایی را شنود کرده‌اند.

یک مهندس کامپیوتر آلمانی به نام کارستن نول (Karsten Nohl) عقیده دارد که هکرها تنها با دانستن شماره تلفن افراد قادر خواهند بود تا محل کار شخص را ردیابی کنند، به تماس‌های تلفنی او گوش دهند و پیام‌های متنی وی را بخوانند.

نول موفق شد با داشتن شماره تلفن و استفاده از یک ضعف شبکه‌ای شناخته شده، حرکات نماینده کالیفرنیا آقای تد لیو (Ted Lieu) را (که از قبل برای شرکت در این برنامه موافقت کرده بود)، ردیابی کند و تماس‌های تلفنی او را ضبط نماید.

در روش اعمالی آقای کارستن نول هیچ اقدامی از سوی فرد مورد هدف واقع شده، نمی‌تواند منجر به بروز اختلال در دسترسی‌های هکر به اطلاعات مورد نظرش شود. هر تصمیمی که آقای تد لیو (عضو کنگره موردنظر) در مورد پین گذاری گوشی، نصب و حذف یک اپلیکیشن خاص و .... بگیرد، تأثیری در روند هک کردن دستگاه نخواهد داشت. دلیل این موضوع در واقع هک شدن دستگاه از طریق شبکه ارتباطی است!

متاسفانه در حال حاضر جزئیات بیشتری در رابطه با این موضوع و شیوه دقیق عملکرد آقای کارستن نول به منظور هک گوشی مورد نظر ارائه نشده است. پیش بینی می‌شود که اطلاعات وی به شکل سری و محرمانه نگهداری شوند.

منبع: cnet

ارسال نظر