حساب کاربری مدیرعامل گوگل هم هک شد

گروهی از هکرها به حساب کاربری مدیر عامل شرکت گوگل ساندار پیچای در کوآرا حمله کردند و توانستند وارد حساب وی شوند، که آن ها را قادر به ارسال پیام از طریق توئیتر وی کرد.

حساب کاربری مدیرعامل گوگل هم هک شد

به گزارش کلیک، هکرها در توئیتی از حساب کاربری پیچای نوشتند که فقط می خواستند امنیت کارهای او را تست کنند. هر دو حساب به حالت عادی خود بازگشته اند.

کوآرا (Quora) یک جامعه پرسش و پاسخ آنلاین است که در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شده است. با توجه به پست آدام آنجلو، یکی از بنیانگذاران، این سایت از ماه مارس حدود ۱۰۰ میلیون بازدید ماهانه داشته است.

گروه هکر، OurMine، به نظر می رسد همان گروهی باشد که به تازگی کنترل حساب های توییتر و پینترست مارک زاکربرگ را در دست گرفت. اما از آن جا که اطلاعات زاکربرگ ظاهرا از طریق شبکه LinkedIn لو رفته است، روش هک کردن حساب کوآرای پیچای متفاوت بود. هکرها در پاسخ به سوال وب سایت The Next Web، اعلام کردند که توانستند در پتلفرم Quora یک حفره امنیتی پیدا کنند و این وب سایت هنوز هم نتوانسته آن را درست کند. ظاهرا برنامه نویسان این وب سایت نمی دانند که ایراد کار از کجاست و این می تواند ضربه بزرگی به آن ها بزند.

چنان چه در این سایت حساب کاربری دارید، به عنوان یک اقدام احتیاطی به شما توصیه می کنیم که رمز عبور خود را تغییر دهید. اگر حساب کاربری شما با هرگونه سرویس دیگری مانند فیسبوک و توئیتر در ارتباط است آن را قطع کنید و مطمئن شوید که از این حساب در هیچ گونه خدمات آنلاین دیگری استفاده نمی کنید.

OurMine که یک وب سایت رسمی و به عنوان موقعیتی ثابت برای این گروه است، اعلام کرده که هرگز رمز عبور حساب کاربری مردم را تغییر نداده است و تنها هدف آن ها تست امنیت مردم در استفاده از این سرویس ها بوده است. اهداف اخیر آن ها حساب کاربری برخی از افراد معروف نظیر بنیانگذار توئیتر اوان ویلیامز و هم چنین خوانندگان بزرگی چون Deadmau5 و دیوید گوئتا بوده است.

این میزان نفوذ و بی ثباتی امنیت می تواند برای هر سرویس دهنده اینترنتی عواقب جبران ناپذیری را داشته باشد. گوگل که به عنوان یکی از پیشگامان دنیای تکنولوژی و امنیت به شمار می رود، نباید چنین امکانی را به هکرها بدهد که بتوانند به راحتی آن ها را زیر سوال ببرند. از طرفی بزرگ ترین ضعف آنجاست که نمی توانند حفره امنیتی موجود را پیدا کنند. این اتفاقات می توانند کاربران را به راحتی از استفاده از این سرویس ها مردد کند.

البته با وجود همه این حرف ها امکان بروز هر نوع خطا یا به اصطلاح باگی می تواند در دنیای برنامه نویسی رخ دهد، که این اتفاق برای گوگل هم ممکن است رخ دهد. حال آن ها باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا هرچه سریع تر این مشکل را بزطرف نمایند. البته ممکن است هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد و هکرها تنها خواسته اند تا اذحان عمومی را نسبت به مردم بدبین کنند.

ارسال نظر