سر و کله هکرهای مخرب در بازی های المپیک دوباره پیدا شد؛ هدف گیری جام جهانی 2018

رسانه کلیک - گروهی از هکرهای مخرب که در ماه فوریه بازی های المپیک زمستانی پیونگ یانگ را تحت تأثیر خود قرار دادند، برای ایجاد مزاحمت مجددا شناسایی شدند.

سر و کله هکرهای مخرب در بازی های المپیک دوباره پیدا شد؛ هدف گیری جام جهانی 2018

محققان اخیرا متوجه شدند سر و کله هکرهای مخربی که هنگام برگزاری بازی های المپیک زمستانی پیونگ یانگ در ماه فوریه با ایجاد مزاحمت، نظم این رویداد را تا حدودی به هم زده بودند، مجددا پیدا شده است. آنان با هدف قرار دادن موسسات مالی روسیه یا شرکت های فعال در زمینه شیمیایی و بیولوژیکی در کشورهای فرانسه، سوئیس، هلند و اوکراین، قصد دارند نام خود را بر سر زبان ها بیاندازند.

این حملات از ماه گذشته و با نفوذ به ایمیل های دریافت شده توسط شرکت های یاد شده آغاز شد و هدف آنها جمع آوری اطلاعات موجود در رایانه و شبکه ها گزارش شده است.

یکی از این حملات از طریق یک فایل ورد در حوزه بیولوژیک انجام شد که ظاهرا به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات یک آزمایشگاه زیست شناختی در کشور آمریکا صورت گرفت. حمله بعدی نیز از طریق ارسال اسناد مختلف به موسسات دام پزشکی در کشور اوکراین اتفاق افتاد.

محققان سازمان امنیتی کسپرسکی به این موضوع اشاره کرده اند که ایمیل های مزاحم برای پرسنل، افراد فعال و اشخاصی که در المپیک زمستانی پیونگ یانگ شرکت داشته اند، ارسال شده است. به این ترتیب این گروه هکرهای مخرب قصد داشتند با نفوذ به شبکه های استفاده شده در این رویداد، کارهای از پیش تعیین شده خود را انجام دهند. تحقیقات جدید نشان می دهد که آنها بار دیگر قصد دارند به جام جهانی وارد شده و ضربات خود را از این طریق به این رویداد وارد کنند.

یکی از محققان تیم کسپرسکی در این باره گفت:

احتمال حملات زیادی در این دوره وجود دارد و شرکت های فعال در زمینه شیمیایی و بیولوژیک باید شدیدا مراقب بوده و امنیت فعالیت های خود را تا حد امکان بالا ببرند.

یکی از شباهت های حملات اخیر به مزاحمت هکرهای مخرب در بازی های المپیک زمستانی، تکنیک و نحوه استفاده از دستورهاست. گروهی از کدها که به محض دسترسی به شخص مورد نظر اجرا می شوند، حاوی دستوراتی است که کدهای اصلی را پوشانده و به آنها اجازه می دهد در خفا، عملیات مخرب خود را انجام دهند. غالب این حملات به دستوراتی مربوط می شود که قصد کنترل سرورها را بر عهده دارند.

هنوز هویت اشخاصی که قصد ایجاد مزاحمت داشته اند، فاش نشده است، اما تکنیک ها و نحوه اجرای عملیات به گروه «Sofacy» که مسئولیت حملات به رویداد المپیک زمستانی پیونگ یانگ را بر عهده داشتند، شباهت بسیار زیادی دارد.

ارسال نظر