خطر از کار افتادن شبکه پلی استیشن و XBOX در کریسمس

یک گروه هکر جدید تهدید کرده است که شبکه پلی استیشن و ایکس باکس لایو را درست قبل از اینکه مردم بتوانند بازی های جدید خود را در کریسمس اجرا کنند از کار بیاندازد .

خطر از کار افتادن شبکه پلی استیشن و XBOX در کریسمس

به گزارش کلیک ، " گروه فانتوم " هفته ها هست که در باره این نقشه خود توییت میکنند. این گروه در طی سال گذشته هم مسئولیت هک کردن دیگر پلتفرم های بازی را برعهده گرفتند؛ مانند هک پلتفرم ردییت (Reddit) .این یکی از سری توییت هایی هست که این گروه در هفته پیش منتشر کرده است :

" کی میدونه، شاید ما سرور ها را در کریسمس یا شاید درست شب قبل از کریسمس به حالت تعلیق در بیاوریم؟ بستگی به خودتان دارد، آیا حاضرید در این کریسمس پولتان را بر روی کنسولی تلف کنید و ببینید که سرور هایش آفلاین است؟ "

گروه فانتوم ادعا میکند که تحریک شده است تا شبکه های ایکس باکس و پلی استیشن را به حالت تعلیق در آورد تا ثابت کند که شرکت مایکروسافت و سونی در زمینه امنیت سایبری به اندازه کافی سرمایه گذاری نمی کنند. این را گروه فانتوم در چهارشنبه گذشته توییت کرد:

" ایکس باکس وان و پلی استیشن میلیون ها دلار درآمد دارند ولی آیا آنها از این پول برای تقویت امنیت استفاده میکنند؟ نه؛ پس تا وقتی که آنها چشمان را باز کنند ایکس باکس وان و پلی استیشن آسیب پذیر باقی خواهند ماند "

" خیلی ها از من میپرسند که چرا ما اینکار را انجام میدهیم؟ چرا میخواهیم ایکس باکس وان و پلی استیشن را تخریب کنیم؟ چون امنیت سایبری وجود ندارد. " گروه فانتوم 13 دسامبر 2015

" همگی برای یک تعطیلات عالی آماده اید؟ " گروه فانتوم 16 دسامبر 2015

سی ان ان مانی سعی کرد با این گروه ارتباط برقرار کند ولی هیچ جوابی دریافت نکرد. سونی (SNE) و مایکروسافت (MSFT , TECH30) نیز هیچ جوابی به درخواست ما در مورد نظر دادن در این موضوع ندادند.
اگر گروه فانتوم نقشه خود را عملی کند، یک دژاوو(حسی که نشان میدهد قبلا یک موضوع برای شما اتفاق افتاده است) برای هر دو کمپانی اتفاق می افتد . شبکه پلی استیشن و ایکس باکس لایو هر دو در اواخر سال گذشته میلادی برای چندین روز به حالت تعلیق در آمده بودند.
مقامات سونی در آن زمان اعلام کردند که شبکه پلی استیشن توسط ترافیک مصنوعی سطح بالایی که برای ایجاد اختلال در اتصال به شبکه و آنلاین بازی کردن طراحی شده بود بمباران شده است. یک گروه هکر دیگر به نام گروه مارمولک مسئولیت این حمله عدم دسترسی به سرویس را بر عهده گرفت.
کیم داتکام، پیشرو جنجالی در زمینه تکنولوژی و یک گیمر قهرمان جهان که برای خاتمه به حمله سال قبل کمک کرده بود نظر خود را در مورد تهدید امسال نیز بیان کرده است :

" هشدار برای سونی و مایکروسافت! شما یک سال وقت داشتید تا شبکه خود را ارتقا بدهید؛ اگر گروه مارمولک ایکس باکس و پلی استیشن را در کریسمس امسال نیز به حالت تعلیق در بیاورد، ما شدیدا عصبانی خواهیم شد " کیم داتکام 14 دسامبر 2015

منبع : Cnet

ارسال نظر