هک آیفون به روش «حمله جستجوی فراگیر» تکذیب شد!

رسانه کلیک - روز گذشته در رسانه ها، قابلیت هک شدن آیفون به سبک حمله جستجوی فراگیر بسیار خبرساز شد، اما این اتفاق امروز توسط مسئولان اپل به صورت کامل تکذیب شد.

هک آیفون به روش «حمله جستجوی فراگیر» تکذیب شد!

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مسلما می دانید که روز گذشته یک محقق به نام متیو هایکی مدعی شد که توانسته راهی برای نفوذ به آیفون و حدس پسوردهای چهار و شش رقمی این دستگاه پیدا کند ( هک آیفون به سبک حمله جستجوی فراگیر؛ قفل آی او اس اکنون ظرف 1 ساعت باز می شود! ). سیستم عامل آی او اس به گونه ای طراحی شده که به محض اشتباه وارد کردن رمز عبور به طور متوالی به میزان 10 بار، کلیه اطلاعات دستگاه به صورت خودکار حذف شده و به این ترتیب، اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران توسط هکرها ساقط می شود.

حال آقای هایکی مدعی است که از همین روش استفاده و راهی جدید برای هک شدن آیفون به روش حمله جستجوی فراگیر را کشف کرده است.

وی با انتشار ویدیویی نشان داد که امکان حدس رمز های چهار رقمه از 0000 تا 9999 و رمزهای شش رقمی از 000000 تا 999999 در یک خط امکان پذیر است و پیش از پاک شدن کلیه اطلاعات، می توان آن را به دست آورد.

هک شدن آیفون

مقامات اپل چنین روشی را غیر ممکن دانسته و کلیه اظهارات متیو هایکی را اشتباه و نادرست خواندند. وی پس از پاسخ مسئولان کوپرتینویی، در توییتی جدید اعلام کرد که تمامی پسوردها از قابلیت شناسایی برخوردار نیستند و برخی مواقع در طول عملیات، آیفون از حالت پاسخگویی خارج شده و به این ترتیب امکان نمایش رمز عبور دستگاه از بین می رود.

سیستم عامل آی او اس همواره از لحاظ امنیت زبانزد خاص و عام بوده است و اپل با قابلیت USB Restricted Mode که در iOS 12 قرار داده، امنیت محصولات خود را باز هم بالاتر برده است ( اپل جعبه سیاه هک آیفون را نشانه گرفت/ دهن کجی کوپرتینویی ها به پلیس آمریکا در نسخه نهایی iOS 12 ). در صورتی که آیفون شما ظرف یک ساعت گذشته از طریق رمز عبور آنلاک نشده باشد و آن را به یک کامپیوتر متصل کنید، هیچ گونه تبادل اطلاعاتی رخ نمی دهد و تا زمانی که پسورد گوشی را وارد نکرده و آن را باز نکنید، امکان دسترسی به اطلاعات آیفون از این طریق امکان پذیر نیست.

مهندسان اپل چنین روشی را برای مقابله با جعبه هک آیفون یا همان GrayKey طراحی کرده اند تا از هک شدن آیفون از طریق اتصال آن به درگاه لایتنینگ دستگاه اشاره شده جلوگیری به عمل آورند ( جعبه هک آیفون ظرف 11 ساعت، پسورد 6 رقمی گوشی را پیدا می کند! ). البته شرکت Grayshift که پشت پرده تولید این محصول قرار گرفته، به تازگی اعلام کرده است که راهی برای دور زدن قابلیت USB Restricted Mode یافته که در صورت بروز اطلاعات بیشتر، آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

ارسال نظر