هک حساب های کاربری اعضا پارلمان انگلستان

کلیک – دسترسی از راه دور برخی از اعضای پارلمان انگلستان به ایمیل ها و حساب های کاربریشان به دلیل اقدامات امنیتی علیه حملات سایبری، محدود و یا نا ممکن شده است.

هک حساب های کاربری اعضا پارلمان انگلستان

به گزارش خبر گزاری های مختلف بسیاری از اعضای پارلمان انگلستان روز گذشته هنگامی که برای ورود به صندوق پست الکترونیک خود تلاش می کرده اند با پیام " امروز دسترسی به ایمیل امکان پذیر نیست زیرا به نظر می رسد ما تحت حملات سایبری کیم جونگ اون، پوتین و یا هر فرد دیگر قرار داریم..." مواجه شدند.

یکی از اعضای پارلمان انگلستان در توییتر خود با توییتی مبنی بر اینکه هدف هکرها برای هک شبکه کامپیوتری پارلمان انگلیس شوخی نیست، این خبر را منتشر کرد.

سخنگوی مجلس عوام انگلستان در توضیحات خود از اقدام گروهی نا شناس برای دسترس غیر مجاز به شبکه کاربران پارلمان خبر داد. از این رو دسترسی به ایمیل اعضا برای خود اعضا نیز به طور موقت محدود شده است.

این سخنگو در ادامه به این نکته اشاره کرده است که اعضای پارلمان انگلستان نمی توانند از خارج از شبکه وست مینیستر (شبکه کامپیوتری پارلمان انگلستان) به ایمیل های خود دسترسی داشته باشند.

متخصصان کامپیوتر در پارلمان انگلستان با همراهی مرکز ملی امنیت سایبری در حال تلاش برای بررسی حملات و همچنین دسترسی های احتمالی به کامپیوترهای شبکه این پارلمان هستند. در ادامه سخنگو اضافه کرده است که در شبکه کامپیوتری پارلمان سیستم هایی وجود دارند که از آن ها برای حفاظت از حساب های کاربری اعضا و کارکنان آنجا در مقابل حملات سایبری محافظت می شود. به عقیده وی وجود چنین سیستمی را برای مراکز مهم بسیار حائز اهمیت است.

در عین حال لرد کریس رنارد نیز در توییت خود نوشت: حمله سایبری آن هم از راه دور به پارلمان انگلستان نتیجه ای نمی دهد، پیام های خود را به صورت متن فوری ارسال کنید.

این حمله سایبری آخرین حمله از جمله حملات سایبری بود که در برابر حساب های کاربری سیاستمداران در کشورهای مختلف دنیا انجام شده است. از طرفی اسمیت در توییت خود با نوشتن عبارت " tongue-in-cheek" به احتمال زیاد خواسته تا نشان دهد حمله سایبری به پارلمان انگلستان مزاحی بیش نبوده است و بیشتر شبیه شوخی بوده تا یک حمله سایبری واقعی و از طرفی به نوعی خواسته این حمله سایبری را به نوعی به تحقیقات در آمریکا مبنی بر حملات سایبری روسیه در زمان انتخابانت گذشته این کشور نسبت دهد. از طرفی بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، احتمال دارد روسیه در زمان انتخابات کشور فرانسه انجام داده باشد. همچنین کره شمالی ماه گذشته اعمال کرد در حملات سایبری صورت گرفته به بیمارستان های انگلستان دست داشته است.

هنوز مشخص نیست چه گروه و یا چه کسانی در پشت حمله سایبری به پارلمان انگلستان قرار دارند. اما سخنگوی پارلمان در آخرین اظهار نظر خود گفته است که همچنان کار خود را برای حفاظت از حساب های کاربری اعضای کنگره و مجلس عوام انگلستان انجام می دهند و همچنان دسترسی به حساب های کاربری برای این اعضا با محدودیت مواجه است.

ارسال نظر