چاپ سه بعدی مو با ویژگی هایی فراتر از مو!

هنگامی که در مورد پیشرفت های چاپ سه بعدی می شنویم، اغلب ساخت اشیاء بزرگی در اندازه ساختمان ها، پروتزها و موارد دیگر به ذهنمان می رسد، اما این بار، محققان ام‌آی‌تی موفق به تولید چاپ سه بعدی مو شدند.

چاپ سه بعدی مو با ویژگی هایی فراتر از مو!

به گزارش کلیک، گروه رسانه ای در آزمایشگاه رسانه ای ام‌آی‌تی روند معمول را تغییر دادند و از مهارت های چاپ سه بعدی خود برای تولید رشته موهای بسیار ریز سه بعدی به نام Cilllia استفاده کردند.

اولین دستاورد این تیم مو نبود. اولین دستیابی خود فرایند چاپ بود. نرم افزار استاندارد CAD برای چاپ رشته های مو مانند تنظیم نشده است، بنابراین تیم باید از اول با ساخت نرم افزاری مخصوص این کار را شروع می کرد. آنها پلت فرم نرم افزاری ساختند تا به سرعت زاویه، ضخامت، چگالی و طول مو را تعریف کند. با این روش، موفق شدند سطح فوق العاده متراکم مو را در تراکم میکرون به صورت سه بعدی چاپ کنند.

رشته موهای سه بعدی

با این نرم افزار، محققان سیستم چاپ سه بعدی خود را آزمایش کردند و از آن برای تولید انواع اقلام مو مانند، استفاده کردند. cilllia را می توان در هر شکل و در طیف وسیعی از ضخامت ها تا کوچکترین اندازه ۵۰ میکرومتر، چاپ کرد. این رشته مو ها را می توان مانند موهای زبر و یا خزهای نرم تولید کرد و همچنین می توان در هر سطح منحنی یا صاف چاپ کرد.

چاپ کت خز دار سه بعدی می تواند بسیار جالب توجه و مفید باشد، اما تیم ام‌آی‌تی برنامه های بزرگتری برای این فناوری در نظر دارد. پژوهشگران در پی یافتن راه هایی برای افزودن چسبیدگی های مکانیکی، فعال کننده ها و حتی سنسورهایی به محصول نهایی هستند. این موارد افزودنی ها باعث می شود که محقق سطحی را تولید کند که بتواند به محیط اطراف واکنش نشان دهد و با آن فعل و انفعال داخلی داشته باشد. در یک کاربرد، محققان آسیاب بادی را با چاپ سه بعدی تولید کردند که در هنگام تشخیص ارتعاش می چرخد. در کاربرد دیگری، آنها فرش کوچکی با رشته های میکرومتری Cillla چاپ کردند که می تواند لمس انگشت را شناسایی کند و به الگوهای مختلف ضربه واکنش نشان دهد.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر