بنچمارک‌های نسخه اگزینوسی گلکسی اس 7 از بهبود عملکرد چشمگیر آن خبر می‌دهند!

دقایقی پیش شاهد انتشار تصاویر جدید از گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ بودیم که در آن‌ها نتایج بنچمارک‌های مختلف مرتبط با عملکرد پردازشی دستگاه نمایش داده شده است.

بنچمارک‌های نسخه اگزینوسی گلکسی اس 7 از بهبود عملکرد چشمگیر آن خبر می‌دهند!

سامسونگ دیشب و در کنفرانس اختصاصی Unpacked 2016 خود به طور رسمی دو پرچمدار جدیدش یعنی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 7 (Galaxy S7) و گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 Edge) را معرفی کرد. این دو گوشی هوشمند از نظر ظاهری چندان تفاوتی با پرچمداران پیشین سامسونگ ندارند، اما از برخی جنبه‌های سخت افزاری نسبت به نسخه‌های پیشین خود کاملا متفاوت هستند.

یکی از تفاوت‌های سخت افزاری اصلی این محصولات مربوط به سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در آن‌ها می‌شود. سامسونگ سال گذشته به دلیل مشکلات ایجاد شده در عملکرد تراشه اسنپدراگون 810 ترجیح داد که برخلاف گذشته پرچمدارانش را از نظر تراشه تنها در یک نسخه اگزینوسی عرضه کند. از اینرو گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج سامسونگ به سیستم روی چیپ اگزینوس 7420 سامسونگ مجهز شدند. اما امسال سامسونگ مجددا به روال پیشین خود بازگشته و پرچمداران جدیدش را از این نظر در دو نسخه مختلف اسنپدراگونی و اگزینوسی روانه بازار می‌کند.

به گزارش کلیک، نسخه اگزینوسی گلکسی اس 7 سامسونگ به تراشه اگزینوس 8890 مجهز می‌شود و نسخه اسنپدراگونی آن از تراشه اسنپدراون 820 بهره‌مند خواهد شد. سیستم روی چیپ اگزینوس 8890 از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره‌مند است که چهار هسته آن فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی داشته و چهار هسته دیگر آن فرکانس کاری 2.6 گیگاهرتزی دارند. اما دقایقی پیش شاهد انتشاری تصاویری بودیم که نتایج نهایی مربوط به اعمال بنچمارک‌های متنوع بر روی نسخه اگزینوسی گوشی هوشمند گلکسی اس 7 را نمایش می‌دهند. طبق این تصاویر کاملا مشخص است که قابلیت‌های پردازشی نسخه اگزینوسی گلکسی اس 7 سامسونگ نسبت به گوشی گلکسی اس 6 بهبود چشمگیری یافته و چنانچه این نتایج به دست آمده را با نتایج آن گوشی مقایسه کنیم، متوجه بهبود عملکرد 1.5 برابری گلکسی اس 7 نسبت به گلکسی اس 6 خواهیم شد.

برتری‌های عملکردی و پردازشی گلکسی اس 7 نسبت به گلکسی اس 6 در تمامی بنچمارک‌ها محسوس بوده است. به عنوان مثال سال گذشته گلکسی اس 6 در بنچمارک‌های اعمالی توانست به نرخ فریمی ماکسیموم 20.8 فریم در هر ثانیه دست پیدا کند، اما هم اکنون نسخه اگزینوسی گلکسی اس 7 به نرخ فریمی ماکسیموم 32 فریم در ثانیه دست یافته است. این موضوع با پردازنده گرافیکی قدرتمندتر به کار گرفته شده در تراشه اگزینوس 8890 نسبت به تراشه اگزینوس 7420 رابطه مستقیمی دارد.









در وضعیت تک هسته‌ای بنچمارک GeekBench 3 شاهد ارتقاء عملکرد 30 درصدی گلکسی اس 7 نسبت به گلکسی اس 6 بودیم. در شرایط تک هسته‌ای این بنچمارک گوشی هوشمند گلکسی اس 6 توانسته بود امتیاز 1500 را به ثبت برساند، اما گلکسی اس 7 و تراشه اگزینوس 8890 این محصول در شرایط مشابه این بنچمارک امتیازی برابر با 2100 را به ثبت رسانده‌اند. در شرایط چند هسته‌ای هم شاهد بهبود عملکرد 28 درصدی گلکسی اس 7 در مقایسه با گلکسی اس 6 بودیم. در شرایط پردازش اطلاعات چند هسته‌ای بمچمارک GeekBench 3 گوشی هوشمند گلکسی اس 6 امتیاز 4700 را به ثبت رسانده بود، اما هم اکنون گلکسی اس 7 سامسونگ قادر به ثبت امتیاز 6400 بوده است.

در بنچمارک AnTuTu هم گلکسی اس 6 امتیاز نهایی 68830 را ثبت کرده بود، اما گلکسی اس 7 سامسونگ توانست در شرایط مشابه ابن بنچمارک امتیازی معادل با 127712 را به ثبت برساند. به طور کلی در بنچمارک‌های اعمال شده و تصاویری که مشاهده می‌کنید، بهبود چشمگیر قابلیت‌های پردازشی گلکسی اس 7 نسبت به گلکسی اس 6 به وضوح قابل مشاهده است. البته بدون تردید باید نسخه‌های جدید پرچمداران کمپانی‌های گوناگون از این نظر نسبت به نسخه‌های پیشین خود برتری داشته باشند و این موضوع امری عجیب به شمار نمی‌رود، اما در هر صورت مشاهده بهبو و ارتقاء عملکرد این چنینی در پرچمدار جدید سامسونگ به واقع جالب توجه بوده است.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر