پایان کار امواج رادیویی در اتصال دستگاه های دیجیتال

به نظر می‎رسد که هر دستگاه با قابلیت اتصال، باید حداقل یک رادیو بی‌سیم داشته باشد. اما، این موضوع معمولا مشکلات بزرگی را به همراه دارد. این رادیوها اغلب باتری زیادی مصرف می‌کنند که ممکن است برای اشیائی که فضایی برای جانمایی باتری ندارند، مناسب نباشد.

پایان کار امواج رادیویی در اتصال دستگاه های دیجیتال

به گزارش کلیک، موسسه تحقیقات دیزنی راه کاری را برای این مشکل پیشنهاد کرده است: حذف امواج رادیویی به طور کامل. دانشمندان این موسسه فناوری را ابداع کرده اند که از امواج رادیویی محیط برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند. این رویکرد از گره‌های حسگر کم مصرف برای بازتاب امواج رادیویی تولید شده توسط هر منبعی در محیط استفاده می‌کند، صرف نظر از اینکه منبع یک برج مخابراتی در دور دست و یا گوشی تلفن شما در جیبتان باشد. برچسب‌های شناسایی با امواج رادیویی (RFID tags) از روشی مشابه استفاده می کنند، اما استفاده از منابع بیشتر و چند کانال، محدوده برد بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد - در آزمایش ها، دانشمندان توانسته اند ارتباطات داده ای را از فواصل طولانی تا ۱۶۴ فوت، برقرار کنند.

به طور طبیعی شما این قابلیت را در تمام دستگاه ها نخواهید داشت. در واقع، شما برای استفاده از این فناوری به سیگنال‌های بی‌سیم دیگر نیاز دارید. با این شرایط، امکان استفاده از این فناوری در مناطق خلوت و متروکه، که نهایتا چند موج رادیویی در محیط یافت می‌شود، وجود نخواهد داشت. هر چند این ابتکار دیزنی می تواند در خانه‌های هوشمند و سایر مکان‌ها با بار الکترونیکی زیاد، بسیار سودمند باشد. این فناوری حداقل می‌تواند منجر به ساخت دستگاه‌های کوچکی شود که نیازی به باتری‌های بزرگ ندارند. و در بهترین حالت، با استفاده از آن می‌توان دستگاه‌های هوشمندی را ساخت که امکان ساخت آن ها، در گذشته به دلیل محدودیت‌های اندازه یا باتری وجود نداشت. حتی ممکن است شما دستگاه‌های الکترونیکی را ببینید که بیشتر یا تمام مصرف برق خود را از برق خورشیدی تأمین کنند.

ارسال نظر