سخت افزار دلیل اصلی مشکلات موبایل های سامسونگ است

طبق نظر كارشناسان اجرايي سابق سامسونگ، در صورتي كه  سامسونگ مشكلات فرهنگ مهندسي خود را حل کند، تلاش برای احيا كردن گوشي هايي كه روزي بخش عمده فروش بازار را به خود اختصاص داده بودند، بي نتيجه خواهد ماند.

سخت افزار دلیل اصلی مشکلات موبایل های سامسونگ است

به گزارش کلیک، آنها بر اين عقيده اند كه اين فرهنگ موجب شده كه تلاش هاي زياد انجام شده برای ارتقاء سطح نرم افزاري و افزایش خدمات رسانی براي گوشي هاي هوشمند بي نتيجه بماند. سال گذشته، بسياري سرويس های سامسونگ، منحل شد و تنها يكي از آن ها به مرحله اجرايي رسيد.
فردی با کارمندان شرکت در ارتباط است در این رابطه اظهار داشت:

"بي اعتمادي به وجود آمده نسبت به مسئولان اجرايي شرکت، بسيار بالاتر از مسائل مربوط به نرم افزار و خدمات جدید شرکت است، اما با تمام این اوصاف شرکت هنوز در جایگاهی است كه اعتقاد دارد می داند چگونه محصولات خود را به فروش برساند.

در بازار امروزی، فروش گوشی های معمولی روز به روز کمتر می شود؛ در حالی که بازار گوشی های هوشمند به سرعت در حال توسعه است و در واقع سامسونگ بدون پشتوانه اپلیکیشن ها و خدمات متمایز خود، فرق چندانی با دیگر شرکتهای فعال در این حوزه که گوشی های هوشمند را با قیمت های مناسب تری ارائه می دهند ندارد.
با تمام این حرف و حدیث ها، سامسونگ به اجرای خدمات پرداخت سیار، پرداخت سامسونگی و پلتفرم کنترل خانگی اینترنت و سرویس SmartThings اشاره می کند،اگرچه تمامی این موارد را از تجربه های گذشته اش به دست آورده است.

s6reveal

این موارد برای رقابت با دیگران کافی نیست

طبق مصاحبه هایی كه با كارمندان سابق و فعلي اين كمپاني انجام شده، تصوير فعالیت های شرکت مبهم بوده و طرح هاي شرکت عمدتاً در كوتاه مدت مؤثر واقع شده و مشتریان به اتکای خدمات پیشین شرکت در بلندمدت، همچنان به سامسونگ وفادار مانده اند.
يكي از کارمندان شرکت اظهار داشت:

" تيمي كه بر روي به روز رساني برنامه هندز فري كه براي گوشي هاي Galaxy s4 طراحی شده بود کار می کرد، از همان سيستم قبلي استفاده كرده است!"

و این موضوع تنها نمونه ای بود که از سوی یکی از مديران سابق شركت كه به دليل همكاري شركت جديدش با شركت سامسونگ، مايل به افشاي هويتش نبود عنوان شد. او افزود:

"مديران رده بالاي سامسونگ به واقع، هيچ چيز از نرم افزار نمي دانند آنها فقط از لحاظ سخت افزار، علم بالايي دارند ولي بحث نرم افزار، داراي حيطه كاملا متفاوتي است که آنها هیچ سر رشته ای از آن ندارند."

در نتيجه منتقدان مي گويند:

"هر طرحي كه به نرم افزار يا سرويس های نرم افزاری مرتبط است، معمولا با شكست مواجه مي شود."

سرويس پيام رساني ChatOn، اگرچه از پيش در گوشي هاي Galaxy نصب شده بود، اما علاقه مندان زيادي پيدا نكرد و در ماه مارس، پرونده اش بدون هيچ طرفداري بسته شد؛ درحالی که برنامه Milk video كه یک پروژه اجرایی توسط متخصصین امریکایی است و انجامش یک سال به طول انجامیده در نوامبر به سرانجام می رسد و از همین حالا علاقه مندان زیادی دارد.
کاهش حاشیه سود
یک کارشناس اقتصادی در رابطه با سود شرکت سامسونگ اظهار داشت:

"مطمئن باشيد كه اين كشمكش ها، تنها محدود به شركت سامسونگ نبوده و شركت هاي ديگري مانند HTC و Nokia و Black Berry نيز در ارتقاء سيستم خود دچار مشكل بوده اند."

شركت سامسونگ، اگرچه توليد گوشي هاي هوشمند خود را با تأخير آغاز كرد، ولي همچنان در رده اول توليد كنندگان قرار دارد و امسال ١٠٠ ميليون بيشتر از كمپاني اپل كه در رده دوم قرار دارد، فروش خواهد داشت.
ولي مسئولين اجرايي سابق و فعلي اين شركت مي گويند:

"سامسونگ در زمينه نوآوري عقب مانده و قافیه رقابت را به شركت هاي چيني جديد مانند Huawei باخته است."

در حال حاضر، درآمد حاصل از بخش گوشي هاي همراه در سال جاري ٣٩ درصد از سود بازار شرکت را به خود اختصاص داده كه اين رقم از سال ٢٠١٠ در پايين ترين حد خود قرار دارد و در سال ٢٠١٣ نيز افت شديدي را تجربه كرده است. با توجه به این موارد، پيش بيني مي شود كه سهم اين شركت در بازار امسال به زير ٢٠ درصد برسد كه طبق تحقيقات انجام شده، اين رقم در سال ٢٠١٣ معادل ٢٤.٦ درصد بوده است.
با این وجود، ميزان دارایی های ثابت اين شركت با كمك ارتقاء سرويس پرداخت از طريق موبايل و ارتقاء امكانات امنيتي موجب شده كه سامسونگ همچنان در عرصه رقابت حضور داشته باشد.
سامسونگ در نرم افزارهاي هوشمند و برنامه هاي امنيتي Knox و سيستم Tizen كه موجب ارتقاي تلويزيون ها و عینک های سه بعدی شده است، پيشرفت بسياري نموده است و سرويس پرداخت گوشي هاي سامسونگ در كره جنوبي و ايالات متحده آمريكا نيز طرفداراني پيدا كرده است، و این در حالي است كه سرويس Tizen، به دليل برنامه هاي جذاب تر گوشي هاي هوشمند موجود در بازار، اقبال زيادي نداشته است.
در ادامه سامسونگ اعلام كرده كه پيشرفت هاي جهاني در عرصه تولیدات سيليكوني، منجر به پيشرفت در زمينه نرم افزار شرکت شده است و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.
با این وجود برخی تحليل گران نسبت به خوش بینی بيش از حد سامسونگ در رابطه با حافظه ها و وسایل صوتی تصویری، ابراز نگراني كرده اند ، ولي بايد قبول كرد كه درآمد حاصل از گوشي هاي هوشمند كه در اوايل اين دهه، نصيب سامسونگ شد اصلا قابل چشم پوشي نيست.
طبق نظر Chang sea jin كه يك پروفسور در زمينه تجارت در آزمايشگاه علم و فناوري كره جنوبی است، آنچه كه اکنون سامسونگ به آن احتیاج دارد، ايجاد يك تحول در زمينه نرم افزاري و سرويس هاي گروه سامسونگ است؛ او مي گويد:

" نشانه هايي حاكي از تلاش سامسونگ براي حل مشكلاتش ديده شده است و اين شركت هم اكنون در مسير صحيح قرار گرفته ولي اين احتمال وجود دارد كه كمي دير شده باشد."

ارسال نظر