کارآموزی در گوگل چگونه است؟

کارآموزی همیشه راهی برای کسب تجربه و آشنایی با شغل و شرکت‌های مختلف است. اما کارآموزی در شرکتی مثل گوگل چگونه است؟

کارآموزی در گوگل چگونه است؟

به گزارش کلیک، گوگل استانداردهایی برای کارمندان خود در نظر گرفته است که در دره سیلیکون گسترش‌یافته و تجربه کارآموزی آن به هالیوود نیز با فیلم " The Internship" راه‌یافته است.

اما کارآموز بودن در گوگل چگونه است؟

از چند کارآموز فعلی و سابق بشنوید:

کارآموزی در گوگل

اغلب شرکت‌های کمپانی آلفابت به دانشجویان کارآموزی را پیشنهاد می‌کنند اما بیشترین شانس با تیم‌های گوگل است. تنها کافی است یک فرم درخواست آنلاین را پرکنید. یک دانشجوی سال دومی می‌گوید "من فرم را سرسری پر کردم چون زمانی که دوستم پیشنهاد را مطرح کرد، اصلا باور نمی‌کردم شانسی برای قبولی داشته باشم. اما آن‌ها مرا قبول کردند."

متقاضیان بر اساس توانایی‌های شناختی، دانش وابسته به نقش، سطح رهبری و گوگلی بودن رده‌بندی می‌شوند.

درخواست تنها راه رسیدن به آن است.

کار آموزی در گوگل

یک کارآموز تابستانی دیگر توضیح می‌دهد به یک کارمند گوگل ایمیل زده است که کارت ویزیت وی را در طی یک نمایشگاه کسب‌وکار گرفته بوده است. این کارآموز علاقه‌مند به قوانین دیجیتال بوده و درنهایت آن‌قدر با کارمندان گوگل در تماس بوده است تا اعتمادبه‌نفس کافی برای پر کردن درخواست را به دست آورده است. وی در یک تیم پاسخگویی به حوادث به‌عنوان مهندس نرم‌افزار مشغول به کار شد.

در صورت پذیرفته شدن دستمزد و مزایای کافی دریافت خواهید کرد.

google-intern3

گوگل بالاتری دستمزد را در دره سیلیکون به کارآموزان پرداخت نمی‌کند اما بااین‌حال حقوق ماهانه قابل‌توجه است و مزایایی نیز مانند غذای رایگان و گردش‌های کارآموزی به همراه دارد. چیزی که بارها در مورد آن شنیده‌ایم زمانی است که گوگل یک پارک موضوعی را برای یک روز اجاره و به کارآموزان اختصاص داده است.

گوگل به دانشجویان مهندسی ماهیانه به‌طور متوسط ۶۶۶۶ دلار پرداخت می‌کند. کارآموزان غیرمهندسی کمی کمتر دریافت می‌کنند. (برای مقایسه فیس‌بوک به کارمندان خود خانه رایگان و حقوق ماهیانه ۸۴۰۰ دلار می‌پردازد.)

کارآ:موزی در گوگل

کارآموزان در یک سخنرانی نیز شرکت می‌کنند که سخنگوی آلفابت ایراد می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کند در رویدادهای عجیب‌وغریب مانند "فوتبال حبابی" و یا تیراندازی با برچسب شرکت کنند. درحالی‌که آن‌ها در زمین مسابقه رقابتی هستند اما در حین کار رقابتی وجود ندارد.

کارآموزان گوگل از سراسر کشور و جهان به آنجا می‌روند و حتی اگر با یکدیگر خانه مشترک نداشته باشند، در آخر کار ترجیح می‌دهند باهم باشند. یک کارآموز گفت که یک‌بار به همراه ۲۳ کارآموز دیگر خانه‌ای اجاره کرده‌اند که ۱۵ تای آن از گوگل بودند.

کارآموزان پروژه‌ها بر روی مسایل مهم تمرکز می‌کنند.

google-intern5

یک کارآموز می‌گوید "ایده کارآموزی در گوگل واقعا فوق‌العاده است. اما باوجود عالی بودن کار زیادی به شما محول می‌شود."

هر کارآموز به‌طور تمام‌وقت توسط یک کارمند گوگل با عنوان میزبان، پشتیبانی می‌شود تا در یک پروژه فعالیت کنند.

google-intern6

دن فرا یک مهندس ارشد نرم‌افزار می‌گوید وی عاشق میزبانی کارآموزان جدید است زیرا این میزبانی پنج سال پیش به‌عنوان کارآموز تاثیر بزرگی بر شغل وی داشته است. در آن زمان وی تابستان را مشغول کارآموزی بر به‌روزرسانی ابزارهای جستجوی گوگل گذرانده و یادآوری آن برایش لذت‌بخش است. اکنون وی نیز به همان صورت تلاش می‌کند به دانشجویان در یافتن پروژه‌ها کمک کند.

ارسال نظر