کشت گوجه فرنگی در مریخ موفقیت آمیز گزارش شد

محققین با شبیه‌سازی خاک سیاره سرخ و کشت محصولات زراعی دریافتند که این محصولات فلزات سنگین را به خود جذب نکرده‌اند و برای خوردن کاملا بی‌خطر هستند.

کشت گوجه فرنگی در مریخ موفقیت آمیز گزارش شد

به گزارش کلیک، محققین هلندی موفق شدند تربچه، نخود، چاودار و گوجه‌فرنگی را در یک خاک مخلوط با مریخ کشت کنند که این امر برای مسکونی ساختن سیاره سرخ جای امید است.

محصولات زراعی چهار سبزی و غلات کشت‌شده در خاکی شبیه به خاک مریخ، ازنظر دانشمندان هلندی کاملا قابل‌خوردن هستند. تربچه، نخودفرنگی، چاودار و گوجه‌فرنگی کشت‌شده در خاکی مخلوط در زمین برای شبیه‌سازی مریخ، هیچ "سطح خطرناکی" از فلزات سنگین را در آزمایشات نشان ندادند.

ویگر ویملینک، اکولوژیست ارشد دانشگاه واخنینگن گفت "این نتایج درخشان، بسیار امیدوارکننده هستند."

مهاجران مریخ مجبورند اولین مواد غذایی خود را همراه خود به مریخ ببرند و سپس محصولات گیاهی را در آنجا کشت کنند.

با استفاده از خاک تولیدشده توسط ناسا، این دانشگاه از سال ۲۰۱۳ مشغول آزمایش بوده است و توانسته ۱۰ نوع محصول را رشد دهد. البته هنوز برخی موارد وجود دارد که نیاز به بررسی بیشتر دارند، مانند آن‌هایی که سطوح بالای فلزات سنگین مانند کادمیم، مس، و سرب مریخ را ممکن است جذب کنند.

آزمایش‌های بعدی باید بر روی شش محصول باقیمانده ازجمله سیب‌زمینی انجام شود. ناسا در نظر دارد ماموریت های انسانی برای سفر به مریخ را در دهه‌های آینده اجرا کند و همین‌طور سفرهای مشابه که توسط میلیونر آمریکایی ایلان ماسک و شرکت هلندی Mars One در دست اجرا هستند و در نظر دارند مریخ را مستعمره کنند.

ارسال نظر