شبکه HBO: به هکرها باج نمی‌دهیم!

رسانه کلیک - در پی هک شدن ۱٫۵ ترابایت از اطلاعات سرور شبکه تلویزیونی هوم باکس آفیس (HBO) و لو رفتن قسمت‌هایی از سریال معروف «بازی تاج و تخت» هکرها از این شبکه‌ آمریکایی درخواست مقدار زیادی پول کردند.

شبکه HBO: به هکرها باج نمی‌دهیم!

HBO روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. هم‌زمان با پخش فصل هفتم از سریال پرطرفدار بازی تاج‌ و تخت، گروهی از هکرها موفق شده‌اند ۱٫۵ ترابایت از اطلاعات سرور اصلی شبکه را به دست آورند.

هکرها برای قدرت‌نمایی، سکانس‌هایی از قسمت چهارم فصل هفتم "گیم اف ترونز" (game of thrones) و همچنین خلاصه‌ای از داستان قسمت‌های بعدی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و تهدید کرده‌اند اگر مبلغی که می‌خواهند به آن‌ها داده نشود، کاری می‌کنند که این شبکه تلویزیونی سقوط کند.

این در حالی است که HBO طی آخرین بیانه خود اعلام کرد که با هکرها هیچ‌گونه مذاکره‌ای نمی‌کند و در این تصمیم شک و تردیدی ندارد.

گفته می‌شود هدف هکرها از این کار فقط ایجاد آشوب و بی‌نظمی نیست. نامه‌ای که هکرها برای باج‌خواهی به HBO ارسال کرده‌اند به این موضوع اشاره دارد که کمپانی اچ بی او حدود ۱۲ میلیون دلار در سال صرف پروژه‌های پژوهشی می‌کند و هزینه تبلیغات این شبکه ۵ میلیون دلار است، پس به‌راحتی می‌تواند هزینه مطالبه شده را پرداخت کند.

اطلاعات هک شده تنها مربوط به قسمت‌های آینده سریال بازی تاج‌ و تخت نیست، هکرها قسمت‌های منتشرنشده سریال‌هایی مثل اتاق ۱۰۴، سریال Insecure و سریال Curb Your Enthusiasm را نیز در اختیار دارند.

مقامات HBO در بیانیه‌ای گفتند: «ما در جریان تصمیم‌های بعدی هکرها نیستیم و به آن‌ها اهمیتی نمی‌دهیم و در مورد هرگونه اطلاعات افشا شده هیچ‌گونه اظهارنظری نمی‌کنیم».

سخنگوی این شبکه در رابطه با اتفاق اخیر اظهار داشت: «این اولین باری نیست که اطلاعات مهم شرکت‌ها به دست افراد سودجو می‌افتد، HBO وارد بازی با هکرها نمی‌شود. هیچ شرکتی علاقه‌ای به لو رفتن اطلاعات مهم خود ندارد و ما با دادن باج به این بازی خاتمه نمی‌دهیم».

گفتنی است؛ HBO در حال پیگیری مراحل قانونی شکایت و دستگیری هکرها است. کل سیستم امنیتی ایمیل‌های شبکه HBO به خطر افتاده و خطر نشت اطلاعات بیشتر از این شبکه وجود دارد.

ارسال نظر