جایگزین جک هدفون در نسل بعدی گوشی های هوشمند مشخص شد

اخیرا گفتگو ها و اظهار نظرها در خصوص عدم تعبیه جک هدفون در گوشی های آیفون۷ بالا گرفته است. اما اخیرا خبرهایی مبنی بر جایگزینی ورودی یو اس بی به جای جک هدفون در گوشی های هوشمند منتشر شده است.

جایگزین جک هدفون در نسل بعدی گوشی های هوشمند مشخص شد

به گزارش کلیک، نسل جک های قدیمی هدفون روی گوشی ها و لپ تاپ ها با تکامل و گسترش تکنولوژی استفاده از ورودی یو اس بی به جای جک هدفون، یک قدم دیگر به انقراض نزدیک شد. انجمن استفاده و کاربرد یو اس بی سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که طراحی تکنولوژی صوتی که امکان استفاده گسترده از ورودی یو اس بی برای اتصال هدفون و میکروفون را فراهم می کند، به پایان رسیده است.

قبلا نیز از یو اس بی برای کاربردهای صوتی استفاده می شده است اما اکنون قرار است از یو اس بی ۳ برای اتصال هدفون استفاده شود. به گفته طراحان این تکنولوژی استفاده از یو اس بی برای هدفون باعث می شود که آسیب کمتری به باتری دستگاه وارد شود و عمر باتری نیز بالاتر رود. از طرفی با استفاده از این تکنولوژی می توان نویزهای صوتی را نیز تا حد قابل توجهی کاهش داد.

قبلا اپل با تعبیه نکردن جک هدفون در گوشی های آیفون گام نخست درگسترش تکنولوژی استفاده از یو اس بی به جای جک هدفون را بر داشته بود. به نظر می رسد تولید کنندگان زیادی قرار است از تکنولوژی جدید استفاده یو اس بی در ساخت گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها استفاده کنند. البته ممکن است استفاده از یو اس بی به جای جک هدفون برای بسیاری از کاربران کمی غیر قابل منتظره و در عین حال نا امید کننده باشد، اما به عقیده بسیاری از کارشناسان زمان مزایای استفاده از یو اسی بی را نشان خواهد داد.

تحلیلگر IHُ، برایان اروکلبر این عقیده است که جک های ۵/۳ میلیمتری به زودی غیر قابل استفاده خواهند شد زیرا تکنولوژی آنالوگ دیگر کاربردی ندارد.

اتصال دهنده های تیپ C یو اس بی و یو اس بی های صوتی به خوبی با یکدیگر هماهنگ هستند. از طرفی اتصال دهنده های تیپ C یو اس بی نه تنها کاربری بالایی برای استفاده در تبلت ها و گوشی ها دارند، بلکه همین کارایی را روی لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی دارند و به همین دلیل است که استفاده از هدفون هایی که با ورودی یو اس بی به دستگاه متصل شوند، به زودی فراگیر خواهند شد. همچنین یو اس بی های تیپ C نیز به سرعت فراگیر خواهند شد و این امکان را به کاربران و طراحان می دهند تا از آن ها برای کاربردهایی مثل شارژ دستگاهف و یا انتقال داده نیز استفاده شود.

انجمن کاربرد یو اس بی از جمله انجمن هایی است که به شدت طرفدار استفاده از ورودی های یو اس بی به جای جک های هدفون است. به عقیده این انجمن، استفاده از ورودی های یو اس بی صوتی این امکان را به سازندگکان می دهد تا دیگر از جک های ورودی هدفون در دستگاه های خود استفاده نکنند. این امر موجب می شود که سازندگان بتوانند گوشی های تلفن همراه باریکتر ی تولید کنند و از طرفی تعداد ورودی های تعبیه شده در دستگاه را نیز کاهش دهند. هرچه تعداد ورودی های تعبیه شده در دستگاه کمتر باشد، دستگاه ها ضد آب تر می شوند زیرا درگاه هایی که از طریق آن ها آب می تواند به داخل دستگاه نفوذ کند کمتر می شود.

با استفاده از این تکنولوژی نی توان از حالت Alt Mode نیز استفاده کرد. این حالت به به یو اس بی امکان می دهد تا بتواند کاربردی مانند سایر ورودی ها داشته باشد، ورودی هایی مثل ورودی های HDMI ویدی. البته نا گفته نماند که انجمن کاربرد یو اس بی در حال حاضر مشغول کار بر روی پروژه ای است که در آن از اتصال دهنده یو ای بی برای اتصالات ویدیویی و صفحه نمایش استفاده می شود.

ارسال نظر