اولین مرگ بر اثر امیکرون در کدام کشور ثبت شد؟

دیروز دوشنبه اولین مورد مرگ بر اثر امیکرون کرونا در ایالت تگزاس آمریکا به ثبت رسید. 

اولین مرگ بر اثر امیکرون در کدام کشور ثبت شد؟

اولین قربانی امیکرون در دنیا، مردی حدوداً ۵۰ ساله از ایالت تگزاس آمریکا است که بنا بر وزارت بهداشت این ایالت، واکسینه نشده بود و به همین دلیل در معرض خطر عوارض شدید کووید۱۹ قرار داشت.

قاضی شهر هریس کانتی در ایالت تگزاس «لینا هیدالگو»، اعلام کرد اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به اومیکرون در شهر کانتی به ثبت رسیده است. این خبر ساعاتی پس از آن گزارش شد که هیدالگو سطح تهدید ویروس کرونا در شهر کانتی را به درجه «قابل توجه» رساند.

همچنین مرکز پزشکی تگزاس از افزایش موارد مبتلایان و بستری‌ها در بیمارستان خبر می‌دهد. هفته گذشته تنها جواب آزمایش حدود ۲۰۹۴ نفر در روز در تگزاس مثبت اعلام شد که تقریباً سه برابر هفته قبل از آن است.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که نوع اومیکرون کرونا بسیار بیشتر از انواع قبلی قابل انتقال است و در برابر واکسن ها مقاوم‌تر است. با این حال مانند انواع قبلی، افرادی که واکسینه شده‌اند کمتر احتمال دارد علائم جدی نشان دهند و در نهایت در بیمارستان بستری شوند.

بیشتر بخوانید: امید واهی درباره امیکرون در ایران ندهیم | ۱۷ روز فرصت برای مقابله با موج امیکرون

با توجه به سرایت بالای امیکرون، آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا پیش‌بینی کرده که اومیکرون گونه غالب در آمریکا «در چند هفته» آینده خواهد بود و می‌تواند فشار بر بیمارستان‌ها را که همین حالا نیز تحت فشار افزایش ابتلاها به ویروس دلتا هستند، افزایش دهد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر