بهترین ماسک برای مصون ماندن از اُمیکرون

اُمیکرون یکی از مسری‌ترین سویه‌های ویروس کروناست که روز به روز افراد بیشتری را درگیر می‌کند. با این حال انتخاب ماسک مناسب می‌تواند تا حد زیادی جلوی ابتلا به این بیماری را بگیرد.

بهترین ماسک برای مصون ماندن از اُمیکرون

بهترین ماسک برای مصون ماندن از اُمیکرون

بیش از دو سال که مردم جهان با ویروس کرونا و سویه‌های مختلف آن دست و پنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر همه افراد، حتی آن‌هایی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، باید همچنان نکات بهداشتی را جدی گرفته و بدین ترتیب جلوی ابتلا به این بیماری را بگیرند.

همان‌طور که می‌دانید، سویه اُمیکرون قدرت سرایت بیشتری نسبت به سویه دلتا دارد و سریع‌تر منتقل می‌شود. همه ما هنگام صحبت کردن، عطسه، سرفه و حتی تنفس ذرات ریزی را در هوا پراکنده می‌کنیم که ممکن است سبب بیماری شود. در چنین شرایطی برای جلوگیری از ورود ویروس به بدن باید از ماسک مناسب استفاده کرد. اما بهترین ماسک برای مصون ماندن از اُمیکرون کدام است؟

کارشناسان هندی بر این باورند که ماسک N99 بهترین عملکرد را در برابر سویه اُمیکرون دارد. البته به دلیل ضخامت این ماسک و دشواری استفاده از آن در طولانی مدت، ماسک KN95، N95 و KF94 نیز توصیه می‌شود. این ماسک‌ها بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده‌اند و به لطف فیلتر کردن ذرات ریز، تا 95 درصد مصونیت ایجاد می‌کنند.

افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند و پوشیدن این ماسک‌های برایشان دشوار است، می‌توانند از دو ماسک جراحی استفاده کنند. ماسک پارچه‌ای نیز در صورتی که همراه با ماسک جراحی استفاده شود، از اثربخشی بالایی برخوردار است.

ارسال نظر