چه زمانی باید تشک را تعویض کنیم؟

عمر متوسط ​​تشک‌ها بین 6 تا 10 سال است. اما بسیاری از افراد به دلیل هزینه‌های بالای تشک، آن را مدت بیشتری استفاده می‌کنند. حقیقت این است که نمی‌توان بطور دقیق گفت طول عمر هر تشک چقدر است.

چه زمانی باید تشک را تعویض کنیم؟

انواع تشک ها و عمر تقریبی آنها

عوامل متعددی از جمله نوع تشک، کیفیت مواد و نحوه مراقبت از آن، بر عمر تشک نقش بسزایی دارند. در ادامه انواع تشک را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

تشک فوم مموری

تشک فوم مموری

اگر از تشک فوم مموری خود به خوبی مراقبت کنید و بطور مداوم آن را بچرخانید، مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید. یک تشک فوم مموری ساخته شده از مواد با کیفیت، می‌تواند تا 10 یا 15 سال دوام داشته باشد.

تشک فنری Innerspring

فنری Innerspring

عمر تشک‌های Innerpring معمولا 5 تا 10 سال است. اما اگر به خوبی استفاده شده و بطور مرتب تمیز شوند، می‌تواند بیشتر عمر کنند.

تشک هیبرید

هیبرید

این تشک‌ها از فویل و کویل‌های داخلی استفاده می‌کنند و در صورتی که سیستم کویل و مواد اولیه فوم آنها از کیفیت بالایی برخوردار باشد، دوام بالایی خواهند داشت. این تشک‌ها بطور متوسط 7 سال کارآیی دارند.

تشک لاتکس

لاتکس

تشک‌های لاتکس معمولا دوام زیادی دارند. به همین دلیل مشتریان با روی خوش قیمت بالای آن را پرداخت می‌کنند. اگر تشک لاتکس طبیعی یا ارگانیک خریداری کنید، دوام بیشتری خواهد داشت. عمر مفید این تشک‌‌ها 8 سال است اما اغلب با ضمانت‌های 25 ساله ارائه می‌شوند.

تشک بادی

تشک بادی

این تشک‌ها دارای محفظه‌های هوای قابل تنظیم هستند که برای راحتی اشخاص تغییر می‌کنند. برخی از این تشک‌ها حتی دارای کنترل از راه دور هستند. با اینکه قیمت بالاتری نسبت به سایر گزینه‌ها دارند، اما به دلیل کیفیت و دوام مواد، معروف هستند. این تشک‌ها ​​حداقل 8 سال دوام می‌آورند. بزرگترین عیب آنها خرابی گاه و بیگاه تجهیزات آنهاست که تعمیرشان می‌تواند هزینه بر باشد.

چه زمانی تشک خود را تعویض کنیم؟

چه زمانی تشک خود را تعویض کنیم؟

صرف نظر از چه مدت از تشک خود استفاده می‌کنید، علائمی وجود دارد که به شما نشان می‌دهد که زمان تعویض تشک شما رسیده است:

  • شما به صورت مداوم و بدون هیچ دلیل مشخصی با مشکل بی‌خواب مواجه شده‌اید.
  • تشک شما فرو رفتگی یا افتادگی پیدا کرده است.
  • از لحاظ ظاهری تقارن خود را از دست داده است.
  • وقتی از خواب بیدار می‌شوید، احساس درد یا گرفتگی در مفاصل یا ماهیچه‌ها دارید.
  • رد بدن شما همیشه روی فوم تشک مانده است.
  • آلرژی یا آسم شما عود کرده است.
  • جنس تشک شما سفت‌تر یا نرم‌تر از زمانی شده که خریداری کردید.
  • شما متوجه شدید که روی تشک دیگران یا هتل‌ها بهتر می‌خوابید.
  • فنرهای تشک شما به صدا افتاده است.

لاتکس فوم مموری

چگونه عمر تشک خود را افزایش دهیم؟

این درست است که در نهایت شما باید تشک خود را تعویض کنید؛ اما ما راهکارهایی به شما آموزش می‌دهیم که بیشتر در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید:

از تشک خود به خوبی نگهداری کنید

اگر می‌خواهید کیفیت تشک خود را تا آنجا که ممکن است حفظ کنید، از آن به خوبی مراقبت کنید. این بدان معناست که شما باید تشک خود را بطور مرتب تمیز کرده و هر 4 ماه یکبار آن را بچرخانید. بهتر است سالی یکبار برای شستشوی کامل، آن را به دست حرفه‌ای‌ها بسپارید.

از محافظ تشک استفاده کنید

یک محافظ عالی، از گردو‌غبار گرفتن تشک محافظت می‌کند. محافظ تشک علاوه بر اینکه عمر تشک شما را افزایش می‌دهد، آن را نرم و راحت می‌کند.

جابجایی

آن را به درستی حمل کنید

اگر نیاز دارید که تشک خود را جابجا کنید، حتما این کار را به درستی انجام دهید. تشک را از تسمه‌ها نگیرید و بطور کامل بلند کنید و آن را هنگام حرکت بین اتاق‌ها صاف نگه دارید. هنگام اسباب‌کشی، آن را روی سقف وسیله‌نقلیه خود نگذارید. این کار هم برای ماشین و هم برای تشک خطرناک است.

بگذار آفتاب به داخل بتابد

هوا و نور خورشید برای خوشبو کردن تشک، افزایش تهویه، روشن شدن رنگ رویه تشک و از بین بردن رطوبت ناشی از بدن انسان، عالی است. هر از چند گاهی ملافه‌ها را در بیاورید، پنجره‌ها را باز کنید و اجازه دهید نور خورشید و هوای تازه وارد اتاق شود. حداقل یک روز تشک را در این حالت باقی بگذارید.

نپرید

روی تشک نپرید

اگر در خانه خود بچه‌های کوچکی دارید، به آنها آموزش دهید که روی تشک نباید بالا و پایین بپرند. همینطور اگر حیوان خانگی دارید، پنجه‌ها و دندان‌های آنها برای تشک شما اصلا مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: با تشک sleep number، راحت بخوابید

ارسال نظر