سکته مغزی در کمین افراد کم‌تحرک | بدن به چند ساعت فعالیت در هفته نیاز دارد؟

بر اساس تحقیقات جدید منتشر شده، خطر سکته مغزی در انتظار افراد زیر 60 سالی است که در طول شبانه روز تحرک کمی دارند. اگر شما هم اوقات فراغت خود را پای کامپیوتر یا با تماشای تلوزیون می‌گذارید، این مطلب را بخوانید.

سکته مغزی در کمین افراد کم‌تحرک | بدن به چند ساعت فعالیت در هفته نیاز دارد؟

بر اساس آمار انجمن قلب آمریکا، مردم به طور متوسط ​​روزانه 10.5 ساعت از اوقات خود را به کار با تلفن‌های هوشمند، رایانه یا تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهند. افراد بین 50 تا 64 ساله بیشترین زمان را در مقایسه با سایر گروه‌های سنی به این طریق می‌گذرانند.

بی تحرکی

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد از سال 2010، مرگ و میر ناشی از سکته مغزی در میان افراد بالای 65 سال افزایش یافته است. در این تحقیق مشخص شده که مرگ ناشی از سکته مغزی در بین افراد دیگر (از سنین 35 تا 64 سال) نیز روند صعودی داشته است.

تحقیقات از این موضوع حکایت داشتند که هرچقدر افراد بی‌تحرک‌تر باشند، احتمال بروز سکته مغزی در آنان بیشتر است. تقریبا از هر 10 مورد سکته مغزی، 9 نفر مربوط به افراد بی‌تحرک یا کم‌تحرک گزارش شد.

در این پژوهش، محققان اطلاعات سلامت و شیوه زندگی 143,000 بزرگسالِ بدون هیچگونه بیماری قبلی از قبیل سکته مغزی، ناراحتی قلبی یا سرطان را از سال 2000 تا 2012 در کانادا بررسی کردند.

انجمن قلب آمریکا به همه افراد توصیه کرده است که حداقل 150 دقیقه یا 2.5 ساعت فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​در طول هفته داشته باشند.

در طول تحقیق 2965 مورد سکته مغزی گزارش شد. نزدیک به 90 درصد از آنها، سکته مغزی ایسکمیک را تجربه کردند. ایسکمیک شایع‌ترین نوع سکته مغزی است و هنگامی رخ می‌دهد که رگِ مسئول خون‌رسانی به مغز مسدود شود.

این پژوهش همچنین نشان داد سکته مغزی در گروهی که بالای 8 ساعت، اوقات فراغت بی‌تحرک یا کم‌تحرک داشته‌اند، در مقایسه با افرادی که کمتر از 4 ساعت در روز کم‌تحرک بودند، 7 برابر بیشتر بود.

ورزش

فعالیت بدنی نقش بسیار مهمی در سلامت افراد دارد. ورزش باعث کاهش زمان بی‌تحرکی می‌شود و از تاثیرات منفی آن جلوگیری می‌کند. از این رو، توصیه پزشکان این است که علاوه بر الگوی مصرف غذاهای سالم، فعالیت بدنی خود را نیز افزایش دهید.

شما در طول روز به طور متوسط چند دقیقه فعالیت بدنی دارید؟

ارسال نظر