زمان شروع پیک ششم کرونا کی است؟

با توجه با اینکه از اوج پیک پنجم کرونا عبور کرده‌ایم. همچنین، شرایط واکسیناسیون کرونا بهبود پیدا کرده است، برخی کارشناسان همچنان نگران پیک بعدی کرونا هستند. با این اوصاف، زمان شروع پیک ششم کرونا کی است؟

زمان شروع پیک ششم کرونا کی است؟

زمان شروع پیک ششم کرونا کی است؟

مدتی است که روند واکسیناسیون کرونا در ایران بهبود پیدا کرده است. مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی در حال تزریق واکسن کرونا هستند. در کنار این موضوع، کشور از بحران پیک پنجم کرونا عبور کرده است و شرایط از وضعیت قرمز و بحرانی خارج شده است.

با این تفاسیر، برخی کارشناسان همچنان نگران آغاز پیک ششم کرونا هستند. به طوری که معتقد هستند تا دوز دوم واکسن کرونا برای تمامی مردم تزریق نشود، احتمال بروز بحرانی جدید و اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا وجود دارد.

خوشبختانه سیر مراجعه به بیمارستان و تعداد مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ نزولی شده است. اما این اتفاق به معنی تمام شدن پاندمی کرونا نیست. اگر در ادامه مدیریت بحران کرونا، سهل‌انگاری یا سستی انجام شود، بدون شک موج بعدی کرونا شروع خواهد شد.

پیک ششم کرونا کادر درمان و چالش‌های موج بعدی کرونا

دکتر شروین شکوهی، رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم در مصاحبه اخیر خود با خبرآنلاین بیان کرده است: «برای شروع پیک ششم نیاز به شرایط خاصی نیست، کمی اطراف‌مان را نگاه کنیم، به رستوران‌ها توجه کنیم، شرایط سفرهای هوایی را درنظر بگیریم، میزان استفاده از ماسک در معابر عمومی و خیابان‌ها را بررسی کنیم، به شلوغی مرزها دقت کنیم آن‌گاه متوجه می‌شویم که پیک ششم شروع می‌شود.»

وی زمان دقیق شروع پیک ششم کرونا را مشخص نکرده است، اما با شرایطی که اصلا پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، احتمال اینکه بزودی شاهد موج بعدی کرونا باشیم، بسیار زیاد است.

تفاوت شروع پیک پنجم و ششم در این مورد است که هم‌اکنون شرایط واکسیناسیون بهبود پیدا کرده و شاهد تزریق دوز اول و دوم کرونا در بین مردم هستیم. اما تزریق واکسن به خودی خود مانع شروع پیک ششم کرونا نمی‌شود.

باور غلطی در بین مردم به وجود آمده که به دلیل تزریق هر دو دوز واکسن، دیگر نیاز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست. تا زمانی که زنجیره شیوع کرونا پاره نشود و میزان ابتلا به این ویروس به طرز چشمگیری کاهش پیدا نکند، مردم باید تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

با توجه به تعطیلات چند روز اخیر و بازگشت مسافرین کربلا و آنتالیا، احتمال شروع موج جدید کرونا وجود دارد. بنابراین، تمامی مردم موظف هستند به شیوه‌نامه‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای کنند تا خدایی نکرده شاهد از دست دادن عزیزانشان نباشند.

نظر شما درباره ششمین پیک کرونا چیست؟ مهم‌ترین دلیل شروع موج بعدی کووید-۱۹ چیست؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر