علائم کرونا در کودکان کدام است؟

علائم کرونا در کودکان در سویه امیکرون و دلتا تفاوتی نداشته و شامل نشانه‌هایی چون آبریزش بینی، سرفه، تب و لرز، گلو درد، اسهال و استفراغ کودک می‌شود.

علائم کرونا در کودکان کدام است؟

اضافه شدن مبتلایان آنفلوآنزا و پاراآنفلوآنزا به مبتلایان کرونا در میان کودکان

«عبدالله کریمی» دبیر بورد عفونی اطفال کمیته علمی کرونا گفت: «ویروس‌های دستگاه تنفسی که کودکان را درگیر می‌کنند دو برابر ویروس کرونا هستند، به این معنا که ویروس‌های آنفلوآنزا و دیگر ویروس‌ها نیز در کمین کودکان هستند. سال گذشته کودکان درگیر بیماری‌های تنفسی بدون استثنا مبتلا به کرونا بودند، اما اکنون آنفلوآنزا و پارا آنفلوآنزا هم به موارد ابتلا و بستری اضافه شده است. با این حال تعداد کودکان بستری افزایش نداشته است.»

دکتر کریمی درباره روند فعلی ابتلای کودکان به کرونا در کشور، اظهار داشت: «روند همچون گذشته است. البته موارد ابتلا نسبت به موج پنجم کاهشی بوده، ولی به دلیل بروز آنفلوآنرا و کرونا موارد بستری وجود دارند.»

آیا کودکان مبتلا به کرونا، درگیر سویه امیکرون شده‌اند؟

دکتر کریمی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ این سوال گفت: «موارد بستری کرونا مثبت کودکان وجود دارد، اما اینکه مشخصا موارد ابتلا به سویه امیکرون را مشخص کنیم، چنین نیست. اگر به موردی مشکوک شویم برای بررسی‌های بیشتر تست‌ها را به آزمایشگاه مرجع ارسال می‌کنیم.»

این متخصص عفونی اطفال، درباره برخی هشدارها نسبت به امتحانات حضوری دانش‌آموزان و پیش‌بینی از وضعیت ابتلای کودکان پس از امتحانات، اظهار کرد: «شرایط وابسته به میزان پخش شدن سویه امیکرون در کشور است. از نظر زمانی اگر ۱۰ مبتلا به امیکرون داشته باشیم، ظرف یک و نیم تا ۳ روز این تعداد می‌تواند دو برابر شود که این بیشتر از سرعت انتشار سویه دلتا است، ولی خوشبختانه واکسن بر آن موثر است.»

علائم کرونا در کودکان چیست و آیا امیکرون تفاوتی در علائم ایجاد کرده؟

عبدالله کریمی در مورد علائم کرونا در کودکان، توضیح دادد: «علائمی چون آبریزش بینی، سرفه، تب و لرز، گلو درد، اسهال و استفراغ در کودکان شایع است که نسبت به گذشته تغییری نداشته است. اما درباره شدت بیماری‌زایی سویه امیکرون در کودکان، هنوز مطالعات کاملی انجام نشده و باید تحقیقات کامل شود.»

علائم امیکرون چیست و چه تفاوتی با کرونای دلتا دارد؟

خطر بازگشایی مدارس بدون واکسیناسیون

دبیر بورد عفونی اطفال کمیته علمی کرونا، بازگشایی حضوری مدارس بدون واکسیناسیون کودکان را مشکل آفرین خواند و گفت:‌ «در کمیته ایمن‌سازی واکسیناسیون کرونا، موضوع واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال مطرح شده تا کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال به صورت لایه لایه (با واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک) واکسینه شوند.

همچنین بخوانید: کرونا چه بلایی سر ضریب هوشی کودکان آورد؟

ارسال نظر