فاصله گذاری هوشمند اجتماعی؛ پایان دورکاری کارمندان و استارت بازگشایی موزه‌ها و اماکن تاریخی

رسانه کلیک -حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا تصمیمات جدید درارتباط با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را اعلام کرد.

فاصله گذاری هوشمند اجتماعی؛ پایان دورکاری کارمندان و استارت بازگشایی موزه‌ها و اماکن تاریخی

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در زمینه بیماری ویروس کرونا می توانیم بگوییم از سه مرحله عبور کرده ایم.

روحانی گفت: مرحله اول، اعلام این بیماری و بسیج همه امکانات برای مقابله با این ویروس بود و مرحله دوم محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی بود که مردم بخوبی استقبال کردند و مرحله سوم نیز فاصله گذاری هوشمند بود که بازگشایی‌های تدریجی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بود.

روحانی برنامه جدید فاصله‌گذاری هوشمند را اعلام کرد و عنوان کرد اساس این طرح مبتنی‌بر مشارکت و همکاری مردم است و طبق آن، مراکز پرتجمع و متراکم در شهرها ازجمله بوستان‌ها و پارک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در کل کشور تعطیل خواهند بود. همچنین همه‌ی فروشگاه‌های تأمین‌کننده‌ی کالاها و مایحتاج عمومی مردم شبانه‌روز فعال خواهند بود.

حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا تصمیمات جدید درارتباط با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را به شرح زیر اعلام کرد:

بازگشایی صحن حرم‌ها روز پس از پایان ماه رمضان، به‌صورت یک ساعت قبل از طلوع آفتاب تا پیش از غروب
بازگشایی موزه و اماکن تاریخی بعد از عید فطر
بازگشت کلیه‌ی کارمندان ادارات در محل خدمت از دهم خردادماه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ بعد از ظهر؛ همچنین محدودیت عدم نیاز به حضور برخی کارمندان دارای مشکل از این تاریخ برداشته می‌شود
روحانی می‌گوید نرخ ابتلا به کویید ۱۹ اکنون در برخی مناطق کشور رشد کرده اما آمار فوتی‌ها همواره درحال کاهش است. بااین‌حال به‌گفته‌ی وزیر بهداشت، هنوز امنیت جمعی دربرابر کرونا کم است و باید دستورالعمل‌های بهداشتی به‌دقت مراحل قبل انجام گیرد.

رئیس‌جمهور گفت ۸۸ درصد از جان‌باختگان براثر کرونا در کشور، یک یا چند بیماری زمینه‌ای داشتند درحالی‌که حدود ۱۲ درصد بیماری زمینه‌ای نداشته‌اند. درمیان بیماری‌های زمینه‌ای، اثر ناراحتی‌های قلبی و عروقی و دیابت بیشتر بود.

ارسال نظر