آداب نوشیدن چای بلومینگ و خواص شگفت‌انگیز آن

آداب خاصی در نوشیدن چای بلومینگ وجود دارد. این چای سنتی علاوه بر ظاهر زیبا، از خواص بسیاری نیز برخوردار است.

آداب نوشیدن چای بلومینگ و خواص شگفت‌انگیز آن

چای بلومینگ

به نظر می‌رسد چینی‌های باستان برای بهبود وضعیت جسمانی افراد، از چای سنتی بلومینگ استفاده می‌کردند. این چای ظاهر بسیار جذاب و زیبایی داردو به سبب خواص متعدد، محبوبیت بسیاری در جهان پیدا کرده است.

چای بلومینگ یا شکوفنده، خواصی شبیه چای سفید دارد. این گلوله‌ها بعد از افتادن در آب جوش می‌شکفند. گل سرخ، چای سفید و چای سبز به شکل یک توپ اسرارآمیز پیچیده شده و در قوری شیشه‌ای باز می‌شود و لذت نوشیدن چای را به تماشای شکوفایی گلی نوشیدنی پیوند می‌دهد.

چای بلومینگ

نوشیدن دم کرده چای سفید و دو سه برگ گل محمدی یا چای سبز و کمی نسترن، خواصی مشابه چای سنتی بلومینگ خواهد داشت و همان آنتی‌اکسیدان‌های محبوب را به بدن شما وارد خواهد کرد؛ بنابراین استفاده از این چای به دلیل فرایند مفرح آن بیشتر خاصیت روحی دارد.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این چای به کاهش استرس و التهاب در بدن کمک می‌کند و تقویت سیستم ایمنی بدن را نیز به همراه دارد.

چگونه چای بلومینگ درست کنیم؟

در اینجا یک فرآیند ساده برای تهیه چای شکوفنده یا چای بلومینگ وجود دارد. برای این کار کافی است یک گلوله از این چای را در یک قوری شیشه‌ای بیندازید و روی آن آب جوش بریزید. اجازه دهید مخلوط به مدت 3 الی 5 دقیقه بماند تا بسته نرم شود و شکوفه آن آشکار شود. سپس چای (نه گل آن را) درون فنجان بریزید و نوش جان ‌کنید.

همچنین بخوانید: بهترین جایگزین شکر و شیرینی حین خوردن چای

منبع: همشهری

ارسال نظر