کرونا، بزرگترین عامل افسردگی از زمان جنگ جهانی دوم

بر اساس تحقیقات منتشر شده در 27 سپتامبر که توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد انجام شد، همه‌گیری کووید-19 باعث از دست رفتن امید به زندگی تمام مردم جهان شد. از زمان جنگ جهانی دوم به بعد کرونا بزرگترین دلیل افسردگی قرن است.

کرونا، بزرگترین عامل افسردگی از زمان جنگ جهانی دوم

تیم تحقیقاتی آکسفورد مجموعه داده‌های بی‌سابقه‌ای را در مورد مرگ‌و‌میر بیش از 29 کشور گردآوری کرد. این کشورها میزان مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری کووید-19 را بطور رسمی در سال 2020 اعلام کرده بودند.

براساس مقاله‌ای که امروز در مجله بین المللی اپیدمیولوژی منتشر شد، محققان دریافتند که 27 مورد از 29 کشور جهان در سال 2020 کاهش امید به زندگی را تجربه کردند و این در مقیاسی به بزرگی جنگ جهانی دوم بود. این تحقیق نشان داد میزان زاد و ولد در این کشورها به شدت پایین آمده است و مردم علاقه‌ای به فرزندآوری ندارند.

به گفته دکتر خوزه مانوئل ابورتو، سرپرست این تحقیق، برای کشورهای اروپای غربی مانند اسپانیا، انگلستان، ایتالیا، بلژیک و سایر کشورها، آخرین باری که چنین میزان بزرگی از کاهش امید به زندگی مشاهده شد، فقط در زمان جنگ جهانی دوم بود.

در اکثر کشورهای جهان، امید به زندگی مردان بیشتر از زنان کاهش یافته است. بیشترین کاهش امید به زندگی در میان مردان در آمریکا مشاهده شد که 2.2 سال نسبت به سال 2019 افت کرده است.

این تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد بیشتر کاهش امید به زندگی در کشورها به میزان تعداد مرگ‌های کووید-19 بستگی داشته است. این شوک ویرانگر برای بسیاری از کشورهای با درآمد کم و متوسط به مراتب بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: بعد از مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟

ارسال نظر