تبدیل mRNA واکسن فایزر به DNA در کبد انسان حقیقت دارد؟

پژوهش‌های اخیر به خطر بالقوه واکسن فایزر و تبدیل mRNA آن به DNA در سلول‌های کبد انسان اشاره کرده‌اند.

تبدیل mRNA واکسن فایزر به DNA در کبد انسان حقیقت دارد؟

تبدیل mRNA واکسن فایزر به DNA

مطالعه تازه پژوهشگران سوئدی نشان می‌دهد که واکسن ضد کووید فایزر می‌تواند در سلول‌های کبد انسان به دی‌ان‌ای تبدیل شود. این در حالی است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا پیش‌تر این موضوع را تکذیب کرده بود.

پژوهشگران سوئدی دریافته‌اند که آران‌ای (RNA) پیام‌رسان واکسن فایزر می‌تواند وارد سلول‌های کبد انسان شده و به دی‌ان‌ای تبدیل شود.

مطالعه پژوهشگران سوئدی نشان می‌دهد زمانی که mRNA واکسن وارد سلول‌های کبد انسان می‌شود، واکنش‌های متعددی را ایجاد می‌کند که باعث رونویسی معکوس شده و mRNA را به DNA تبدیل می‌کند.

پژوهشگران این بررسی، که نتیجه مطالعه خود را در یک مجله علمی در حوزه زیست‌شناسی مولکولی منتشر کرده‌اند، شواهدی را یافته‌اند که نشان می‌دهد mRNA COVID-19 BNT162b2 واکسن می‌تواند در شرایط آزمایشگاهی وارد رده Huh7 سلولی کبد انسان شود.

تبدیل mRNA واکسن فایزر به DNA

آنان اشاره کرده‌اند که BNT162b2 (واکسن فایزر) به سرعت شش ساعت پس از تزریق داخل سلول‌های کبد انسان رونویسی معکوس می‌شود. این در حالی است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در امریکا اعلام کرده بود که روند رونویسی معکوس در مورد واکسن فایزر رخ نمی‌دهد.

این مرکز در سایت خود در مطلبی تحت عنوان «افسانه‌ها و حقایق در مورد واکسن‌های کووید -۱۹» نوشته بود: «مواد ژنتیکی تزریق‌شده توسط واکسن‌های mRNA هرگز وارد هسته سلول‌های شما نمی‌شوند. واکسن‌های کووید-۱۹ تغییری در دی‌ان‌ای شما در هیچ شکلی ایجاد نمی‌کنند.»

سازنده واکسن فایزر نیز در این خصوص بیان کرده که این واکسن تغییری در توالی DNA سلول انسانی به وجود نمی‌آورد و تنها ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

منبع: فرارو

ارسال نظر