ترفندهای افزایش قد با خوردن 10 خوراکی خاص

قد انسان عمدتا به مسائل ژنتیکی بستگی دارد. با این حال نمی‌توان نقش مؤثر برخی خوراکی‌ها را در بلندتر شدن قد نادیده گرفت. در ادامه با ما همراه باشید تا ترفندهای افزایش قد به کمک غذا را به شما معرفی کنیم.

ترفندهای افزایش قد با خوردن 10 خوراکی خاص

ترفندهای افزایش قد با خوردن غذا

حتما تا به حال عبارت انگلیسی «تو آنچه می‌خوری، هستی» را شنیده‌اید. این جمله تأثیر مستقیم غذا روی وضعیت جسمانی یا حتی روحی بدن را به خوبی نشان می‌دهد. بنابراین درست است که قد هر فرد به ژنتیک و بعضا نوع فعالیت‌های روزانه او بستگی دارد، اما مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند ضمن افزایش قد ، از کاهش تدریجی آن در سنین بالا نیز جلوگیری کند. در ادامه به معرفی 10 ماده غذایی مفید می‌پردازیم که نقش بسزایی در بلندتر شدن قد دارند.

1. لوبیا

لوبیا به عنوان یکی از منابع اصلی پروتئین، سطح IGF-1 (فاکتور رشد شبه انسولین 1) را افزایش داده و فرایند رشد کودکان را تنظیم کند. این ماده غذایی سرشار از آهن، ویتامین B، فیبر، منیزیم و زینک (روی) است و علاوه بر رشد بافت‌ها، مانع کم‌خونی می‌شود.

ترفندهای افزایش قد

2. مرغ

حتی اگر به دنبال افزایش قد نیستید، هیچ‌گاه گوشت مرغ را از رژیم غذایی خود حذف نکنید. مرغ علاوه بر پروتئین، حاوی مقدار زیادی ویتامین B12 است. این ویتامین محلول در آب کمک شایانی به بلندتر شدن قد می‌کند. وجود تائورین (نوعی اسید آمینه) فراوان در گوشت مرغ نیز می‌تواند فرایند تشکیل و رشد استخوان‌ها را بهبود بخشد. مصرف مرغ یکی از بهترین ترفندهای افزایش قد به شمار می‌آید.

3. بادام

بادام سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای افزایش قد است؛ از جمله ویتامین E که کمبود آن در بدن می‌تواند منجر به توقف رشد و بیماری‌های دیگر شود. بادام همچنین نقش مؤثری در تقویت و سلامت استخوان‌ها دارد و مصرف آن می‌تواند از تشکیل استئوکلاست (سلول تجزیه‌کننده بافت استخوانی) جلوگیری کند.

4. سبزیجات

سبزیجات برگ‌دار مثل اسفناج، کاهو و کلم حاوی مقدار زیادی کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های C و K هستند. ویتامین K یک ماده مغذی و بسیار مفید است که سبب تراکم استخوان‌ها شده و از تحلیل رفتن قد جلوگیری می‌کند.

5. ماست

مصرف ماست یکی از مهم‌ترین ترفندهای افزایش قد است. این ماده چندین عامل کلیدی که برای رشد مهم هستند را در خود جای داده است؛ از جمله پروتئین، کلسیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم که همگی به متابولیسم استخوان کمک می‌کنند. علاوه بر این، خوردن ماست پروبیوتیک می‌تواند ضمن بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و سلامت روده‌ها، باعث افزایش رشد بدن شود.

6. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین A است و به همین خاطر نقش مؤثری در سلامت استخوان‌ها و بلندتر شدن قد دارد. فیبرهای محلول و نامحلول موجود در این ماده ضمن بهبود سیستم گوارش، باعث رشد باکتری‌های مفید در روده شده و آن را تقویت می‌کند. بدیهی است که در چنین حالتی، مواد مغذی بیشتری جذب بدن می‌شوند و شرایط لازم برای رشد و نمو بدن فراهم می‌آید.

7. تخم مرغ

اگر به دنبال ترفندهای افزایش قد هستید، پس به هیچ عنوان مصرف تخم مرغ را فراموش نکنید. این ماده غذایی ارزشمند حاوی مقدار زیادی پروتئین و ویتامین D است و کمک شایانی به جذب کلسیم می‌کند. همان‌طور که می‌دانید کلسیم یک ماده ضروری برای تقویت استخوان و کلا اسکلت بدن است. خوردن منظم تخم مرغ در کودکان می‌تواند با رشد ماهیانه قد همراه باشد.

ترفندهای افزایش قد

8. انواع توت

توت فرنگی، توت سیاه، بلوبری و تمشک همگی از خانواده توت هستند و مواد مغذی بسیاری را در خود جای داده‌اند؛ از جمله ویتامین C که باعث رشد سلول و ترمیم بافت بدن شده و سنتز کلاژن را افزایش می‌دهد. طبق تحقیقات انجام شده، کلاژن ضمن افزایش تراکم استخوان، نقش قابل توجهی در بلندتر شدن قد دارد.

همچنین بخوانید: بهترین روش‌های آبرسانی به بدن در روزهای گرم تابستان | چگونه آب بدن را زیاد کنیم؟

9. ماهی آزاد

ماهی آزاد سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 بوده و به همین خاطر برای قلب، رشد بدن و تقویت استخوان‌ها بسیار مفید است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که سطح پایین اسیدهای چرب امگا 3 رابطه مستقیمی با مشکلات مربوط به خواب دارد و روند رشد را تضعیف می‌کند.

10. شیر

به یکی دیگر از بهترین ترفندهای افزایش قد می‌رسیم. شیر یک ماده غذایی کامل است که به لطف کلسیم، فسفر، منیزیم و پروتئین فراوان، نه باعث عضله سازی، استحکام استخوان‌ها و تحریک رشد بدن می‌شود، بلکه کمک بسیاری به بلندتر شدن قد می‌کند.

ارسال نظر