مادران باردار در پی تولد فرزندان در تاریخ 01/01/01

با نزدیک شدن به تاریخ 1/1/01 (اول فروردین 1401)، تب تاریخ تولد رُند و لاکچری دوباره به جان برخی مادران باردار و جنین‌های بی‌گناه افتاده است.

مادران باردار در پی تولد فرزندان در تاریخ 01/01/01

تولد فرزندان در تاریخ 01/01/01

چند سالی است که مادران باردار خواهان تولد فرزندانشان در تاریخ‌های به اصطلاح لاکچری و رُند هستند. طبق بررسی‌های انجام‌شده، از سال 88 به بعد میانگین تعداد کودکانی که در تاریخ‌های رند و خاص به دنیا آمده‌اند، از حد معمول فراتر رفته است. این بار نیز مادران، 01/01/01 را هدف گرفته و حتی تاریخ زایمان خود را مشخص کرده‌اند.

زایمان یک امر طبیعی است و جلو انداختن تاریخ آن به هر دلیلی اعم از شرایط خاص و مهم پزشکی، سلامت مادر و نوزاد را تهدید می‌کند. ناگفته نماند که تاخیر در زایمان نیز عواقب متعددی به دنبال دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم رسیدن اکسیژن کافی به جنین اشاره کرد.

مزایای بسیاری در زایمان طبیعی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها ترشح هورمون اکسی‌توسین است. این هورمون رابطه عاطفی عمیقی را میان جنین و مادر به وجود آورده و همچنین به تولید شیر مادر کمک می‌کند.

این در حالی است که هریک از عوارض زایمان زودهنگام یا دیررس، می‌تواند زندگی نوزاد و والدین را برای همیشه تلخ کند. تلاش برای درج تاریخ تولد لاکچری در شناسنامه عواقب ناگواری به همراه دارد.

قطع شدن جفت، مشکلات مغزی، نارسایی کلیوی، اختلال در رشد فیزیکی، مشکلات بینایی، ایست قلبی نوزاد، مشکل در برقراری ارتباط، اختلال در روند یادگیری و غیره جزو عوارض احتمالی زایمان زودرس یا دیررس محسوب می‌شوند.

همچنین بخوانید: نوزادان نارس بیشتر در معرض ابتلا به اوتیسم هستند

آیا خرج هزینه کلان برای ثبت چند عدد، آن هم روی برگه شناسنامه، خوشبختی فرزند را تضمین می‌کند؟ در فرهنگ‌های مختلف، اعداد و تاریخ‌های خاصی وجود دارند که شاید از دیدگاه افراد، خوش‌یمن باشند. ولی یک بچه رنجور یا در بدترین حالت ممکن، یک بچه مرده، چه شانس و میمنتی در زندگی خود خواهد داشت؟

به نظر شما چرا یک مادر باید چنین خطراتی را به جان فرزند دلبندش بخرد تا تاریخ تولد منحصربه‌فردی را در شناسنامه ثبت کند؟ مگر تولد فرزندان در تاریخ 1/1/01 چه تاثیری روی کیفیت زندگی آن‌ها دارد؟

ارسال نظر