دلیل ابتلای کودکان به امیکرون چیست؟

با توجه به آمار به دست آمده، امیکرون ریه کودکان را مورد هدف قرار داده است، ولی دلیل ابتلای بیشتر کودکان به این سویه چیست؟

دلیل ابتلای کودکان به امیکرون چیست؟

دلایل ابتلای کودکان به امیکرون

سید احمد طباطبایی به عنوان فوق تخصص ریه کودکان در خصوص درگیری بیشتر کودکان به سویه امیکرون توضیحاتی را ارائه کرده است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

با وجود هشدار‌های متعدد مبنی بر آسیب پذیری بیشتر کودکان در برابر سویه امیکرون، ارتباط کودکان با یکدیگر هنگامی که مدارس بازگشایی شدند، کنترل نشده بود.

از طرفی دیگر واکسیناسیون کودکان کمتر از ۲ ماه است که آغاز شده و به نظر می‌رسد که اگر واکسیناسیون اطفال زودتر آغاز شده بود هم اکنون با این وضعیت مواجه نبودیم و میزان درگیری و بستری در کودکان بسیار کمتر از این مقدار بود.

از این گذشته، در سویه امیکرون به سبب جهشی که در ویروس رخ داده میزان سرایت پذیری بیماری بسیار افزایش پیدا کرده است.

در حال حاضر مطالعه دقیقی در رابطه با میزان ابتلای کودکان به سویه امیکرون انجام نشده که بتوانیم در این باره درصد دقیقی را اعلام کنیم، اما بر طبق مشاهدات، درصد قابل توجهی از کودکان به نسبت بزرگسالان به این سویه مبتلا می‌شوند.

بر خلاف موج‌های قبل که کودکان بسیار کم گرفتار این بیماری می‌شدند در حال حاضر به دلیل ماهیت امیکرون میزان ابتلا در کودکان به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

برخی افراد آمار ابتلای کودکان به این سویه را حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد عنوان می‌کنند. در حال حاضر بیشتر بیمارانی که به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند مشکوک به کووید هستند و موارد بستری هم مربوط به ابتلا به این بیماری است.

اینگونه نیست که همه این بیماران علائم تنفسی داشته باشند و برخی هم دچار علائم گوارشی و تب می‌شوند و عمده علائم تنفسی مربوط به دستگاه فوقانی تنفسی نظیر بینی، گلو، حلق و تار‌های صوتی است.

سویه امیکرون بر خلاف موج های قبلی ویروس، بیشتر دستگاه تنفسی فوقانی را در کودکان و همینطور در بزرگسالان درگیر می کند. به همین خاطر خطر امیکرون به شدت سویه های قبلی نیست. با این وجود، کودکان به مراقبت بیشتری احتیاج دارند.

منبع: میزان

ارسال نظر