روند تولید انبوه و ساخت واکسن کرونا تا 18 ماه دیگر نهایی می‌شود

رسانه کلیک - بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت در کانال یوتیوبی خود اعلام کرد روند ساخت واکسن کرونا احتمالا تا 18 ماه دیگر آماده شده و وارد مرحله تولید انبوه می‌شود.

روند تولید انبوه و ساخت واکسن کرونا تا 18 ماه دیگر نهایی می‌شود

او می‌گوید: «حداقل زمان برای رسیدن به واکسن کووید19 نه ماه و حداکثر دو سال خواهد بود. با اینکه 18 ماه ممکن است زمان زیادی به نظر برسد ولی این سریع‌ترین زمانی است که تاکنون دانشمندان در آن موفق به ساخت یک واکسن شده‌اند. تولید یک واکسن معمولا 5 سال زمان می‌برد.»

گیتس در ادامه صحبتهایش درباره دشواری پروژه ساخت واکسن گفت: «این پروژه نیازمند یک همکاری با ابعاد بسیار بزرگ جهانی است که تاکنون سابقه نداشته است. من می‌دانم که این اتفاق خواهد افتاد. هیچ آلترناتیوی وجود ندارد و باید واکسنی ایمن و موثر ساخته شود و به سرعت به گوشه و کنار دنیا رسانده شود.»

بنیانگذار مایکروسافت از طریق سازمان خیریه خود، بنیاد بیل و ملیندا گیتس، برای مبارزه با اپیدمی کرونا مبلغ 250 میلیون دلار به سازمان بهداشت جهانی کمک کرد. بخشی از این مبلغ در اختیار نهادهای مختلفی قرار گرفته که در حال تلاش برای ساخت واکسن و دارو برای این بیماری هستند.

یکی از پیشرفته‌ترین پروژه‌ها در این مورد توسط دانشگاه آکسفورد در حال انجام است. گیتس در این مصاحبه همچنین اعلام کرد که اگر نتایج تحقیقات پروژه ساخت واکسن کرونا در نهایت واقعا موثر باشد او کمک‌های بیشتری برای تولید آن در مقیاس انبوه خواهد کرد.

ارسال نظر