سرعت بیشتر انتقال در ۲ زیرسویه جدید امیکرون تایید شد

چندین مورد ابتلا به زیرسویه‌های جدید امیکرون کرونا در بعضی از کشورهای جهان توسط سازمان بهداشت جهانی به ثبت رسیده است.

سرعت بیشتر انتقال در ۲ زیرسویه جدید امیکرون تایید شد

زیرسویه‌های BA۴ و BA۵ با سرعت انتقال بیشتر

به نقل از رویترز، سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز دوشنبه اعلام کرد که در حال ردیابی چند ده مورد ابتلا به دو زیرسویه جدید امیکرون ویروس کرونا است، ولی هنوز در عفونی یا خطرناک بودن آن‌ها تردید دارد.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی زیرسویه‌های جدید موسوم به BA۴ و BA۵ در واقع منشاء گرفته از نسخه اصلی امیکرون BA۱ و BA۲ هستند که تقریبا ۹۴ درصد مبتلایان کنونی کرونا در جهان این زیرسویه ها را دارند.

بیشتر بخوانید: شناسایی ۲ زیرسویه جدید کرونا در چین و بریتانیا

سازمان بهداشت جهانی گفته است زیرسویه‌های جدید به دلیل جهش‌پذیری بالا به سختی در دسترس هستند و به خاطر همین مطالعه روی آن‌ها دشوار شده است. این سازمان می‌گوید زیرسویه‌های جدید سرعت ابتلای بالاتری دارند، ولی هنوز مطالعات میزان کشندگی آن‌ها را تعیین نکرده است.

اداره بهداشت بریتانیا نیز هفته گذشته از ثبت مواردی از ابتلا به زیرسویه BA۴ کرونا در کشورهای آفریقای جنوبی، دانمارک، بوتساوا، اسکاتلند و انگلیس در دوره زمانی دهم ژانویه تا سی‌ام ماه مارس خبر داده است.

در روزهای اخیر خبر شیوع زیرسویه EX امیکرون نیز باعث نگرانی بسیاری از هموطنان شده، اما عضو کمیته علمی کرونا اعلام کرد جهش XE کرونا هنوز به ایران نرسیده است و از این بابت جای نگرانی نیست. با این حال تاکید می‌شود مردم باید همچنان ماسک بزنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر