سویه دلتا هنوز چند درصد از مبتلایان کرونا را در اختیار دارد؟

استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران میزان ابتلا یه سویه دلتا کرونا را در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ درصد از مبتلایان دانست. 

سویه دلتا هنوز چند درصد از مبتلایان کرونا را در اختیار دارد؟

سهم دلتا از مبتلایان امروز کووید ۱۹

استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: «۱۰ تا ۱۵ درصد ابتلای مردم امروز دلتا است و دلتا تا ۲۱ روز در ترشحات فرد مبتلا می‌تواند حضور داشته باشد. برای کاهش روند ابتلا در شرایط کنونی لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. باید ماسک بزنیم و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.»

«حسین کیوانی» استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد، اظهار کرد: «یکی از خصوصیات امیکرون این است که زودتر از دلتا به اوج می‌رسد و زودتر از بدن پاک می‌شود، اما این در مواردی که فرد سابقه واکسیناسیون ندارد طولانی‌تر است و تا ۱۵ روز نیز طول می‌کشد. اینکه می‌گویند شخص بعد از ۷ روز می‌توانند سرکار بروند درست است و سازمان جهانی تاکید دارد این افراد در زمان حضور در محل کار از ماسک استفاده کنند.»

کیوانی ادامه داد: «هر علائمی از سرماخوردگی را باید به دلتا یا امیکرون نسبت بدهیم. افرادی که واکسن زدند و مبتلا شدند به نسبت کسانی که واکسن نزدند دوران بیماری را سبک‌تر گذراندند و افرادی که واکسن نزدند بیشتر کارشان به آی سی یو کشیدو ۵۰ درصد این افراد سخت برمی گردند.»

وی توضیح داد: «شاید برای مدتی موجی را اینگونه نداشته باشیم، اما با ابتلای کنونی، به ایمنی ۷۰ تا ۸۰ درصد ایمنی جامعه برسیم. باید چرخه تکثیر ویروس را با رعایت شیوه نامه‌های پزشکی متوقف کنیم.»

بیشتر بدانید: سویه دلتاکرون تایید شد | ادغام دلتا و امیکرون در حال بررسی است

منبع: ایلنا

ارسال نظر