شکست پیوند قلب خوک به انسان | مرد آمریکایی از دنیا رفت

بیمارستان مریلند در اطلاعیه‌ای از شکست پیوند قلب خوک به انسان که به یک مرد آمریکایی پیوند زده شده بود، خبر داد.

شکست پیوند قلب خوک به انسان | مرد آمریکایی از دنیا رفت

بیمارستان مریلند اعلام کرد فردی که برای نخستین بار در تاریخ، قلب یک خوک به او پیوند زده شده بود، پس از ۲ ماه درگذشت.

به گزارش ایرنابه نقل از شبکه ای‌بی‌سی نیوز، دیوید بنت ۵۷ ساله، 2 ماه پس از پیوند قلب از یک خوک ، در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند درگذشت. پزشکان دلیل دقیق مرگ او را اعلام نکردند و فقط گفتند که وضعیت او از چند روز پیش شروع به وخامت گذاشته بود.

پس زده شدن عضو پیوندی و عفونت به همراه دیگر دشواری و پیچیدگی‌ها، از خطرات عمل‌های پیوند هستند.

پسر بنت گفت: «امیدواریم این داستان (عمل پیوند) آغازی برای امیدواری باشد و نه پایانی برای آن. همچنین امیدواریم که آنچه از این جراحی آموخته شده است، به نفع بیماران آینده باشد و روزی به کمبود عضو اهدایی که سالانه جان بسیاری از افراد را می‌گیرد، پایان دهد.»

بنت که از بیماری قلبی رنج می‌برد، با علم به اینکه ممکن است این عمل جراحی جواب ندهد، داوطلب دریافت قلب خوک بود و پیش از عمل جراحی گفته بود: «می‌دانم که این تیری در تاریکی است، اما تنها شانس من است.»

سازمان غذا و دارو عمل آزمایشی پیوند قلب یک خوک به بیمار در بیمارستان مریلند را تحت قوانین استفاده دلسوزانه برای شرایط اضطراری مجاز کرده بود.

در سال گذشته میلادی، در آمریکا بیش از ۴۱ هزار عمل پیوند انجام شد. حدود ۳۸۰۰ مورد از این جراحی‌ها پیوند قلب بود. حدود ۱۰۶ هزار بیمار در آمریکا در انتظار پیوند عضو هستند و سالانه نزدیک به ۶ هزار بیمار قبل از رسیدن نوبت، جان خود را از دست می‌دهند.

ارسال نظر