چطور نزدیکترین مرکز واکسیناسیون به محل سکونت خود را پیدا کنیم؟

این روزها دغدغه اصلی مردم تزریق واکسن کرونا است. مردم به دنبال نزدیکترین مرکز واکسیناسیون به محل سکونت خود هستند. اما چگونه این مراکز را پیدا کنیم؟

چطور نزدیکترین مرکز واکسیناسیون به محل سکونت خود را پیدا کنیم؟

پیدا کردن نزدیکترین مرکز واکسیناسیون به محل سکونت

مدتی است روند واکسیناسیون در کشور بهبود پیدا کرده است. به طوری که، مراکز واکسیناسیون افزایش پیدا کرده است. برخی مراکز به صورت ماشینی روند تزریق را انجام می‌دهند. همچنین، زمان واکسن زدن به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود.

فارغ از بحث عملکرد واکسن‌های موجود در کشور، مردم به دنبال نزدیکترین مرکز واکسیناسیون به محل سکونت خود هستند. با توجه به شرایط کرونا، مردم ترجیح می‌دهند مسیر کوتاهی را طی کنند تا به این مراکز برسند و واکسن کرونا را تزریق کنند.

مسیریابی مراکز واکسیناسیون مسیریابی مراکز واکسیناسیون

اپلیکیشن‌های مسیریابی برای تزریق واکسن

بهترین روش برای پیدا کردن مراکز واکسیناسیون کرونا، استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریابی است. برنامه‌های «بلد» و «نشان» برای سهولت کاربران امکان نمایش مراکز تزریق واکسن کشور را به اپلیکیشن خود اضافه کرده‌اند. این برنامه‌ها آدرس دقیق بیش از ۵۰۰ مراکز واکسیناسیون در تهران و دیگر استان‌های ایران را در دسترس قرار داده‌اند.

اپلیکیشن‌های بلد و نشان علاوه بر درج آدرس مراکز واکسیناسیون، جزئیات موجودی واکسن‌ها، شلوغی یا خلوتی مرکز واکسن و ساعت کار شعبه‌های واکسیناسیون را در دسترس قرار داده‌اند. کاربران با روشن کردن GPS گوشی موبایل خود، وارد یکی از اپلیکیشن‌های بلد یا نشان شوند.

در پایین نوار جستجوی اپلیکیشن‌ بلد، تب «مرکز واکسیناسیون کرونا» قرار گرفته است. با کلیک روی این گزینه، کاربران می‌توانند نزدیکترین مرکز واکسیناسیون به محل سکونت خود را پیدا کنند. بعد از پیدا کردن نزدیک‌ترین آدرس، اپلیکیشن بلد شروع به مسیریابی به مقصد مرکز واکسیناسیون می‌کند.

در اپلیکیشن نشان، با فشردن دکمه نوار جستجو، گزینه «پایگاه واکسیناسیون» به نمایش در می‌آید. زمانی که روی این گزینه کلیک شود، نزدیک‌ترین مراکز واکسیناسیون کرونا در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. پس از انتخاب آدرس مورد نظر، برنامه نشان مسیریابی به سمت مرکز واکسیناسیون را شروع می‌کند.

درخواست تاکسی اینترنتی برای تزریق واکسن درخواست تاکسی اینترنتی برای تزریق واکسن

روش‌های دیگر برای پیدا کردن پایگاه واکسیناسیون

علاوه بر اپلیکیشن‌های مسیریابی، تاکسی‌های اینترنتی هم امکاناتی برای پیدا کردن مراکز واکسیناسیون را فراهم کرده‌اند. اپلیکیشن‌های «اسنپ» و «تپسی» پایگاه‌های واکسیناسیون را در نقشه برنامه خود درج کرده‌اند. کاربران با انتخاب مقصد خود به نزدیک‌ترین مرکز واکسن، می‌توانند درخواست خودرو کنند.

تاکسی‌های اینترنتی در مبدأ حاضر می‌شوند و کاربران را به مقصد مرکز واکسیناسیون کرونا می‌رسانند. گفتنی است، امکان بازگشت به مبدأ در اپلیکیشن‌های اسنپ و تپسی هم وجود دارد. بنابراین، کاربران می‌توانند پس از تزریق واکسن، با ماشین اسنپ یا تپسی به محل سکونت خود برگردند. امیدواریم در سلامتی کامل، روند واکسیناسیون خود را سپری کنید.

ارسال نظر