مراقب نزدیک بینی چشمان کودکان در ایام کرونا باشید

انجمن حرفه‌ای چشم‌پزشکان آلمان (BVA) بار دیگر به والدین نسبت به نزدیک بینی چشمان کودکان در ایام کرونا هشدار داد.

مراقب نزدیک بینی چشمان کودکان در ایام کرونا باشید

به گزارش دویچه‌وله فارسی، انجمن حرفه‌ای چشم‌پزشکان آلمان در بیانیه‌ای نسبت به عواقب طولانی‌مدت همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر آن روی سلامت کودکان، به خانواده‌ها هشدار داده و از آن‌ها خواسته توجه بیشتری به سلامتی و به ویژه سلامت چشم فرزندانشان داشته باشند.

انجمن حرفه‌ای چشم‌پزشکان آلمان (BVA) هشدار داده به دلیل افزایش استفاده کودکان از تبلت و موبایل در خانه‌نشینی‌های دوران کرونا، امکان نزدیک‌بین‌شدن آن‌ها افزایش می‌یابد و کودکان در این مدت بیش از بزرگسالان با آسیب‌های چشمی ناشی از استفاده طولانی‌مدت از تکنولوژی‌های ارتباطی مواجه شده‌اند.

لودگر وولرینگ، سخنگوی این انجمن گفته است: «ما هنوز داده‌ای در این‌باره در دست نداریم، اما مطالعات قبلی حاکی از احتمال چنین تأثیری است.» او نور روز را عامل مهمی در جلوگیری از نزدیک‌بین شدن کودکان برشمرد و گفت حتی نور کم‌رمق روز بهتر از نور مصنوعی است.

وولرینگ افزود: «پیش از همه، بازی‌های طولانی‌مدت با موبایل یا تبلت می‌تواند به نزدیک‌بین شدن کودکان بینجامد.» او به والدین توصیه کرد در دوران کرونا که فعالیت‌های تفریحی کودکان کمتر از سابق شده است، فرزندان خود را بیشتر بیرون برده و با آ‌ن‌ها در خارج از خانه وقت بگذارنند.

گفتنی است نزدیک‌بینی از جمله عیوب انکساری چشمی محسوب می‌شود که در آن چشم بیمار نوشته‌ها و علامت‌ها را در فاصله نزدیک تشخیص می‌دهد، ولی در فاصله دور (نسبت به افراد سالم) نمی‌تواند تشخیص دهد و برایش تار است.

ارسال نظر