آیا واکسن کرونا شانس بارداری را کم می‌کند؟

تاثیر طولانی مدت واکسن کرونا هنوز برای ما ناشناخته است. افراد زیادی به دلیل ترس از عدم بارداری واکسن تزریق نمی‌کنند، اما دانشمندان اعلام کردند که واکسن کرونا شانس بارداری را تغییر نمی‌دهد.

آیا واکسن کرونا شانس بارداری را کم می‌کند؟

واکسن کرونا روی شانس بارداری تاثیر دارد؟

خیر. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد واکسن‌ها، از جمله واکسن کرونا بر شانس بارداری تاثیر می‌گذارد. کارشناسان می‌گویند هیچ دلیل بیولوژیکی وجود ندارد که شایعات پیرامون واکسن کرونا را باور کنیم.

دانشمندان تعدادی از زنان که واکسن فایزر دریافت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند. هیچ مشکلی برای بارداری این زنان بوجود نیامده بود.

دکتر مری جین مینکین، متخصص زنان و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ییل ​​گفت: «محققان گزارش‌های ناشی از تغییرات عادت ماهانه زنان را مطالعه کردند، اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این تغییرات، باروری را در معرض خطر قرار دهند.»

سازمان CDC همچنین ده‌ها هزار زن باردار واکسینه شده را با دیگر زنان باردار مقایسه کردند. نتایج موفقیت حاملگی آنها یکسان بود.

دکتر دنیس جمیسون، رئیس گروه زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری تاکید کرد که اگر تصمیم به فرزندآوری گرفتید یا تحت درمان‌های باروری هستید، نباید واکسیناسیون را به تعویق بیندازید.

ارسال نظر