برنامه واکسیناسیون همگانی کرونا در شهریور ۱۴۰۱ دوباره اجرا می‌شود؟

وزیر بهداشت از احتمال فراخوانی برای واکسیناسیون همگانی مجدد کرونا در شهریور و مهر امسال (فارغ از تزریق دزهای یک، دو و سه واکسن کرونا) خبر داد.

برنامه واکسیناسیون همگانی کرونا در شهریور ۱۴۰۱ دوباره اجرا می‌شود؟

دکتر بهرام عین‌اللهی به خبرگزاری صداوسیما گفت: «نمی‌توان اسم این مرحله را واکسیناسیون دوز چهارم نامید، زیرا با گذشت زمان سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس ضعیف می‌شود و باید این واکسیناسیون برای تقویت دوباره بدن انجام شود.»

وی ادامه داد: «پیش‌بینی می‌شود کرونا در سال‌های آینده در وضعیت آندمی (بومی) قرار بگیرد و واکسن آن مانند آنفولانزا سالی یک بار، آن هم برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای توصیه شود.»

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «هم‌اکنون ویروس کرونا در وضعیت پاندمی (همه‌گیری) قرار دارد و هنوز به مرحله موضعی که مانند آندمی (بومی) آنفولانزا باشد، نرسیده‌ایم.»

دکتر عین‌اللهی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد بعد از واکسیناسیون در شهریور و مهر امسال، به تزریق واکسن‌های بعدی نیاز باشد، گفت: «این موضوع بستگی به جهش‌های کرونا دارد.»

گفتنی است در روزهای اخیر شهرهای قرمز کرونایی کشور افزایش یافت ه است. با این حال وزیر بهداشت اظهار کرد در شرایط فعلی آثاری از موج هفتم وجود ندارد. همچنین معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد شاید در اردیبهشت‌ افزایش مختصر کرونا اتفاق بیفتد و احتما بروز موج سهمگین کرونا کم است.

ارسال نظر