بی‌اشتهایی و حالت تهوع، 2 علامت جدید کرونا امیکرون

به گفته محققان انگلیسی، بی‌اشتهایی و حالت تهوع در افراد می‌تواند 2 علامت جدید کرونا امیکرون باشد.

بی‌اشتهایی و حالت تهوع، 2 علامت جدید کرونا امیکرون

به گزارش مهر به نقل از زی‌نیوز، طبق گزارش انجمن سلامت ملی بریتانیا، علائم کرونا به طور کلی درجه حرارت بالا، سرفه مداوم یا از دست دادن یا تغییر در حس بویایی یا چشایی است.

با این حال برخی از افراد مبتلا به نوع امیکرون کرونا ، حالت تهوع و از دست دادن اشتها نیز داشته‌اند؛ علائمی که معمولا با کووید مرتبط نیستند.

به گفته تیم اسپکتور، پروفسور اپیدمیولوژی ژنتیک کالج کینگز لندن، این‌ها علائم شایع هستند، اما برخی دیگر از بیماران حالت تهوع، تب نسبی، گلودرد و سردرد هم داشته‌اند.

بر اساس تجزیه و تحلیل از میان ۴۳ مطالعه، 4 علامت شایع سویه اومیکرون شامل موارد زیر است:

  • سرفه
  • خستگی
  • احتقان
  • آبریزش بینی

در این گزارش آمده است که در برخی موارد، وجود حالت تهوع و استفراغ نیز به عنوان یک علامت در میان مبتلایان به این سویه گزارش شده است.

به گفته محققان به نظر می‌رسد سویه اومیکرون نسبت به موج سویه دلتا خفیف‌تر است. افراد مبتلا به امیکرون بین ۴۰ تا ۷۰ درصد کمتر در بیمارستان بستری می‌شوند و ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر به درمان بیمارستانی نیاز دارند. آن‌ها ۴۰ تا ۴۵ درصد کمتر به شب بستری شدن در بیمارستان نیاز دارند.

تا این لحظه تزریق هر دو دوز واکسن کرونا و نیز دوز یادآور آن، موثرترین راه در کنترل ویروس کرونا و تخفیف علائم آن در صورت ابتلا محسوب می‌شود.

ارسال نظر