هوش مصنوعی در تشخیص «سرطان پوست» رو دست پزشکان بلند شد!

رسانه کلیک - هوش مصنوعی علاوه بر دنیای فناوری در پزشکی نیز کاربرد دارد. بر اساس تحقیقات جدید هوش مصنوعی در مقایسه با پزشکان دقت بالاتری در تشخیص سرطان پوست دارد.

هوش مصنوعی در تشخیص «سرطان پوست» رو دست پزشکان بلند شد!

استفاده از هوش مصنوعی در صنعت پزشکی موضوع عجیبی نیست. برخی از دولت ها از پروژه های مربوط به هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند. تکنولوژی برخلاف انسان ها خسته نمی شود و بر اثر خستگی اشتباه نمی کند. بنابر این دلایل شرکت ها به دنبال استفاده از هوش مصنوعی در صنعت پزشکی هستند.

بر اساس تحقیقات جدید هوش مصنوعی در برخی موارد در مقایسه با پزشکان عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. در این تحقیقات به این موضوع اشاره شده که هوش مصنوعی با دقت 95 درصد قادر به تشخیص سرطان پوست است. دقت متخصصین پوست در این زمینه به 86.6 درصد می رسد.

در حالی که اختلاف زیادی میان هوش مصنوعی و پزشکان در تشخیص سرطان پوست وجود ندارد، با تشخیص سریع تر و دقیق تر این بیماری می توان سالانه جان افراد بیشتری را در سراسر جهان نجات داد.

لازم به ذکر است؛ این تحقیقات تنها دقت 58 متخصص پوست را در سراسر جهان مورد بررسی قرار داده است. در میان این 58 پزشک نزدیک به نیمی از آن ها متخصص با تجربه کار بالاتر از 5 سال بوده اند. باقی پزشکان با تجربه 2 تا 5 سال و زیر 2 سال در این تحقیقات شرکت کرده بودند.

هوش مصنوعی علاوه بر تشخیص دقیق تر سرطان پوست در مقایسه با پزشکان، کمتر در تشخیص این بیماری اشتباه می کند. این موضوع به معنای آن است که افراد کمتری تحت جراحی های غیر ضروری قرار می گیرند.

نباید انتظار داشت که در آینده هوش مصنوعی جایگزین پزشکان شوند، با این حال فناوری می تواند به پزشکان برای تشخیص بیماری کمک کند و جان افراد بیشتری را نجات دهد. پیشرفت در این حوزه می تواند کاهش هزینه های پزشکی را نیز در پی داشته باشد.

ارسال نظر