نخستین روش مبارزه با سرطان تایید شد

رسانه کلیک - سازمان غذا و داروی آمریکا روز چهارشنبه هشتم شهریور ماه اعلام کرد برای نخستین بار درمان ژن در آمریکا را تائید کرده است. اف دی ای یا سازمان غذا و داروی آمریکا «کیمریا» را تائید کرده که دانشمندان به آن داروی زنده می گویند.

نخستین روش مبارزه با سرطان تایید شد

این روش درمان شامل استفاده از سلولهای دفاعی بدن بیمار برای مبارزه سرطان می باشد. سازمان غذا و داروی آمریکا تائید این روش را اقدامی تاریخی نامیده است.

این دارو برای درمان سرطان خون و مغز استخوان کودکان و جوانان تائید شده است. این دو سرطان شایعترین عنوان سرطان در بین جوانان در آمریکا هستند. بیش از ۳۱۰۰ جوان زیر بیست سال در امریکا به این دو سرطان مبتلا هستند.

اسکات گوتلیب، کمیسیونر سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: «ما وارد یک مرز جدید در نوآوریهای پزشکی شده ایم که به ما این توانایی را می دهد که سلول فرد بیمار را برای حمله به سرطان کشنده برنامه ریزی کنیم.»

در این روش سلولهای دفاعی بیمار از بدن او جدا شده و در آزمایشگاه برای حمله به سلولهای لوکیمیا و کشتن آنها دستکاری می شوند.

به گفته نوارتیس، شرکت سازنده این روش، یک بار درمان با این روش برای بیمارانی که نتیجه مثبت میگیرند ۴۷۵ هزار دلار هزینه خواهد داشت. بیمارانی که جواب مثبت نمی‌گیرند هم مبلغی نمی پردازد.

ارسال نظر