سیستم‌عامل iOS 13.5 به طور خودکار اطلاعات پزشکی شما را اشتراک‌گذاری می‌کند

رسانه کلیک - اپل اشتراک‌گذاری اطلاعات پزشکی خود با مراکز تماس اورژانس در مواقع اضطراری را برای صاحبان آیفون و اپل واچ آسان‌تر کرده است. در حال حاضر اپل در حال آزمایش این ویژگی با توسعه دهندگان در سیستم‌عامل iOS 13.5 است.

سیستم‌عامل iOS 13.5 به طور خودکار اطلاعات پزشکی شما را اشتراک‌گذاری می‌کند

به گفته اپل، این ویژگی تا دو هفته دیگر راه‌اندازی شده و به کاربران اجازه می‌دهد گوشی یا ساعت هوشمند خود را تنظیم کنند تا در مواقع اضطراری، هرگونه اطلاعاتی را که در شناسه پزشکی خود ذخیره کرده‌آند را به صورت خودکار به اشتراک گذارد.

اگر با Medical ID آشنایی ندارید، این ویژگی در برنامه Health Apple است. شما می توانید آن را ویرایش کرده تا اطلاعاتی مانند گروه خونی، شرایط و سوابق پزشکی، شماره تماس‌های اضطراری و همچنین هرگونه حساسیت غذایی و پزشکی را ثبت کنید.

با این قابلیت جدید، دستگاه Apple شما از موقعیت مکانی استفاده کرده تا در تماس با مرکز پزشکی، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کادر درمانی و امدادی قرار دهد.

این اطلاعات در گوشی شما رمزگذاری خواهد شد. اپل می‌؛وید این ویژگی در رابطه با فناوری تشخیص سریع ارتفاع در اپل واچ‌های سری 4 و 5 کار خواهد کرد. پس در مواقعی که خود فرد نتواند با مراکز درمانی تماس بگیرد، از این ویژگی استفاده خواهد شد.

به نظر می‌رسد این ویژگی همچنان در سیستم‌عامل iOS 13.5 آپدیت خواهد شد؛ به عنوان مثال می‌توان تنظیمات آن را به گونه‌ای قرارداد تا در صورت نیاز، اطلاعات پزشکی شما را نمایش دهد. با فعال‌سازی این ویژگی، یک نماد در سمت چپ صفحه قفل دستگاه آیفون شما نمایش داده می‌شود و اولین کاربر اجازه می‌دهد تا بدون باز کردن قفل، به اطلاعات پزشکی شما دسترسی داشته باشد.

این ویژگی جدید سیستم‌عامل iOS 13.5 می‌تواند د زمان اپیدمی ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده در رابطه آن بسیار کارساز خواهد بود.

ارسال نظر