با نوشیدن قهوه عمرتان زیاد می شود

رسانه کلیک - تا به امروز در رابطه با خواص قهوه تحقیقات زیادی صورت گرفته است. به تازگی دانشمندان اعلام کرده اند که این نوشیدنی می تواند عمر را افزایش دهد.

با نوشیدن قهوه عمرتان زیاد می شود

دانشمندان در سال های اخیر تحقیقات زیادی بر روی قهوه انجام داده اند. به علت انجام تحقیقات زیاد نمی توان در رابطه با خواص نوشیدنی های کافئین دار بر روی سلامت افراد اظهار نظر قطعی کرد.

به تازگی نتایج یک تحقیق در نشریه JAMA منتشر شده است. دانشمندان با بررسی 500 هزار نفر که به صورت روزانه قهوه می نوشیدند به این نتیجه دست پیدا کرده اند که این نوشیدنی می تواند عمر را بالا ببرد.

بر اساس این تحقیق جدید نوشیدن روزی یک فنجان قهوه می تواند باعث کاهش ریسک مرگ افراد تا 8 درصد شود. در این تحقیق به این موضوع اشاره شده که با افزایش مصرف این نوشیدنی تا 7 فنجان در روز، خطر مرگ افراد تا 16 درصد کاهش پیدا می کند.

یکی از دانشمندان حاضر در این تحقیق اعلام کرده است:

تحقیقات ما این موضوع را ثابت می کند که قهوه می تواند به عنوان یک نوشیدنی سالم در رژیم غذایی افراد قرار گیرد.

این تیم تحقیقاتی اطلاعات مربوط به 500 هزار نفر را مورد بررسی قرار داده است. در این تحقیق از افراد در رابطه با میزان مصرف قهوه در طول روز، مصرف سیگار و سابقه سلامتی آن ها سوالاتی پرسیده شد. این افراد در فاصله سال های 2006 تا 2016 مورد بررسی قرار گرفتند.

در طول انجام این تحقیق 14600 نفر فوت کردند. با درگذشت این افراد دانشمندان توانستند به رابطه میان مصرف این نوشیدنی و طول عمر افراد دست پیدا کنند. در حالی که دانشمندان در این تحقیق به تاثیر مثبت قهوه بر روی طول عمر اشاره کردند، این نکته را نیز گوشزد کرده اند که برای رسیدن به نتیجه قطعی باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

در گذشته تحقیقات به تاثیرات مثبت این نوشیدنی بر روی سلامتی افراد اشاره می کردند. در سال 2017 یک تحقیق ثابت کرد که قهوه می تواند مانع پیری شود. تحقیقی دیگر نشان داد که این نوشیدنی می تواند برای ورزشکاران مفید باشد و عملکرد آن ها را بهبود دهد.

ارسال نظر