جفری ساکس: ویروس کرونا از لابراتورهای آمریکا به جهان منتقل شد

جفری ساکس، اقتصاددان و تحلیلگر سیاسی مشهور، ادعا کرد که SARS-CoV-2 که باعث همه گیری کووید-19 شد، به دلایل طبیعی رخ نداد، بلکه "از لابراتورهای بیوتکنولوژی ایالات متحده به جهان منتقل شد.

جفری ساکس: ویروس کرونا از لابراتورهای آمریکا به جهان منتقل شد

بر اساس گزارشی که در Russia Today منتشر شد، اظهارات ساکس در کنفرانسی به میزبانی گیت سنتر اسپانیا در اواسط ژوئن بیان شد. مدیر سابق موسسه زمین در دانشگاه کلمبیا نتایج ماموریت مشترک سازمان بهداشت جهانی (WHO) و چین در مورد بیماری کرونا را رد کرد.

WHO در 9 ژوئن گفته بود که آخرین تحقیقاتش در مورد منشأ کووید-19 بی‌نتیجه بوده است و این موضوع عمدتاً به این دلیل اتفاق افتاد که داده‌هایی از چین وجود نداشت که بتوانند منشا این بیماری و چگونگی همه گیری و انتشار انواع ویروس کرونا را بررسی کنند.

با این حال، ساکس ادعا کرده است که به عنوان ریاست کمیسیون Covid-19 در مجله پزشکی معتبر The Lancet، اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع داشته است. او گفت: «از نظر من، این یک اشتباه بیوتکنولوژی است، نه یک اتفاق طبیعی!

او گفت: ما به طور قطع نمی دانیم اما با این وجود معتقد هستیم مدارک کافی برای انجام تحقیقات بیشتر در مورد این موضوع وجود دارد؛ اگرچه سعی می شود این موضوع نه در آمریکا و نه هیچ جای دیگر، پیگیری نشود و به فراموشی سپرده شود.

شایان ذکر است که در اوایل ماه مه، ساکس، همراه با نیل هریسون، مقاله‌ای را منتشر کردند که خواستار «تحقیق مستقل در مورد منشاء ویروس SARS-CoV-2» شده بود. این ادعا می‌کند که «اطلاعات مهم زیادی وجود دارد که می‌توان از موسسات تحقیقاتی مستقر در ایالات متحده به‌دست آورد، اطلاعاتی که هنوز برای بررسی مستقل، شفاف و علمی در دسترس هستند.»

ارسال نظر