این پوست الکترونیکی ضربان قلب را بر روی دستتان نشان می دهد!

رسانه کلیک - تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است و شرکت های مختلفی به دنبال ایجاد فناوری های جدید و ورود آن ها به دنیای تجارت هستند. به تازگی محققان در دانشگاه توکیو موفق به توسعه پوست الکترونیکی شده اند که علایم حیاتی را بر روی یک نمایشگر پوستی نمایش می دهد.

این پوست الکترونیکی ضربان قلب را بر روی دستتان نشان می دهد!

پوست های الکترونیکی علاوه بر تشخیص مشکلات سلامتی در آینده نزدیک، آن ها را نیز به شما نشان می دهند. محققان دانشگاه توکیو نوعی پوست الکترونیکی را توسعه داده اند که می تواند علایم حیاتی کاربر همانند ضربان قلب را اندازه گیری کند و آن را بر روی یک نمایشگر پوستی نمایش دهد.

در طراحی این پوست از نانومش الکترود قابل تنفس و سیم های انعطاف پذیر همراه با آرایه ای از میکرو LED که تصاویر ابتدایی را به نمایش می گذارد، استفاده شده است. با استفاده از این پوست الکترونیکی اگر سلامتی شما با مشکلی مواجه شود و نیاز به کمک داشته باشید، افراد دیگر می توانند به این موضوع پی ببرند. علاوه بر نمایش اطلاعات بر روی دست، سنسورهای موجود در این پوست می توانند با گوشی هوشمند نیز همگام سازی شده و اطلاعات را به آن منتقل کند.

پوست الکترونیکی

در گذشته شاهد توسعه نمایشگرهایی با قابلیت کشش بوده ایم، ولی به طور معمول زمانی که در برابر هوا قرار می گرفتند و با حرکات عادی پوست نیز روبه‌رو می‌شدند، از بین می رفتند. در طراحی برد این پوست از روش های مرسوم استفاده شده تا هزینه تولید آن کاهش یابد.

انتظار می رود پوست های الکترونیکی تا سه سال آینده آماده ورود به بازار و همچنین تولید انبوه شوند. این احتمال وجود دارد که پوست های الکترونیکی بتوانند فضای بیشتری را پوشش دهند و قابلیت اطمینان آن ها نیز افزایش پیدا کند. با توسعه این فناوری، از بیماران مراقبت بیشتری می شود و اعضای خانواده می توانند بدون هیچ مشکلی علایم آن ها را بررسی کنند.

ارسال نظر