فیسبوک از کلاهبرداری تبلیغاتی فریبنده با موضوع کووید ۱۹ شکایت کرد

رسانه کلیک - فیسبوک با کمک سیستم بررسی خودکار آگهی‌های خود به جنگ با تبلیغات فریبنده در مورد کووید ۱۹ و کلاهبرداری تبلیغاتی صورت گرفته از این طریق می‌رود.

فیسبوک از کلاهبرداری تبلیغاتی فریبنده با موضوع کووید ۱۹ شکایت کرد

فیسبوک به دلیل ادعای فروش نرم‌افزار‌ها و و کلاه‌برداری، از شرکت‌های فعال در این حوزه مانند LeadCloak شکایت می‌کند.

گفته می‌شود که نرم افزار LeadCloak سرویس‌های پنهان‌کاری ارائه می‌دهد که فیسبوک سال‌هاست با آن درگیر است.

طبق اعلام فیسبوک، نرم افزار LeadCloack شرکت‌هایی مانند Google ،Oath، WordPress و Shopify را هدف قرار داده است.

سرویس‌های پنهان‌کاری، آگهی یک وب‌سایت یا سایت را برای کاربران متفاوت و بی‌نظیر نشان می‌دهند. براساس گفته فیسبوک، از نرم افزار LeadCloak برای پنهان کردن وب سایت ها و کلاهبرداری از طریق موضوع بیماری کووید ۱۹، رمزنگاری ارزهای دیجیتال، داروسازی، اخبار جعلی و ... استفاده شده است. همچنین این تبلیغات دروغین در اینستاگرام نیز نمایش داده شده‌اند.

با دادخواستی که در دادگاه فدرال کالیفرنیا ثبت شده است، فیسبوک امیدوار است که استفاده کنندگان بیشتری از نرم‌افزار LeadCloak کشف کند تا بتواند اقدامات دیگری علیه آن‌ها انجام دهد.

همچنین فیسبوک در ماه دسامبر، از شرکت ILikeAd در هنگ‌کنگ به دلیل فریب کاربران برای کلیک روی لینک‌های جعلی و کلاه‌برداری از حساب آن‌ها شکایت کرد.

با این وجود، دعاوی مربوط به کلاهبرداری های پنهان بسیار کم است و آن‌ها با ترفندهای مختلف از آن فرار خواهند کرد. از طرفی متأسفانه این آخرین کلاهبرداری تبلیغاتی با موضوع کووید ۱۹ نیست که اتفاق می‌افتد.

ارسال نظر